Osnove LCHF prehrane

LCHF način prehrane je v zadnjem času postal pravi hit. Na internetu se veliko govori o posebnem LCHF načinu prehranjevanja, ki temelji na »low carb, hihg fat« obrokih. Kaj to pomeni? Ste se pripravljeni odpovedati ogljikovim hidratom in dodati v svoj vsakdan večjo količino maščob?


LCHF je poznan že več kot 100 let, moderna znanost pa jo je zopet postavila v sam vrh prehranjevalnih načinov. Pri tej metodi tehtanje hrane in štetje kalorij ne pride v poštev. Jeste lahko namreč velike količine hrane, je pa pomembno, da skoraj popolnoma odrežete ogljikove hidrate. Hrana tako temelji na mesu, ribah, jajcih, zelenjavi, maslu, olju, oreščkih. Izogibate pa se sladkorju, moki, rižu, krompirju, sadju. Tak način naj bi vas obvaroval pred odvečnimi kilogrami in različnimi boleznimi kot je visok krvni sladkor.

LCHF dieta in prehrana

Kaj jesti?

Pri LCHF prehrani si lahko privoščite veliko mesnih izdelkov, ne skrbeti, če so kosi mesa mastni, saj je to celo priporočljivo. Sem spadajo tudi ocvirki. Jejte ribe, pri tem pa pazite, da niso ocvrte. Domača jajca so lahko na jedilniku skoraj vsak dan, hrano zabelimo lahko z dodatnim kosem masla, z olivnim oljem, smetano, kokosovim oljem in podobno. Ko kupujete mlečne izdelke, pazite, da vsebujejo nad 40% maščobe – kisla smetana, grški jogurt, polnomastni sir.. Od oreščkov in semen je dovoljeno praktično vse, od sadja pa le jagodičevje (borovnice, maline, jagode in robide). Pri zelenjavi se koncentrirajte na tisto vrsto, ki raste nad zemljo. To pomeni, da je krompir prepovedan. Pijte veliko vode, zelenega čaja, črne kave. Ljubitelji smetane si v kavo vmešajte stepeno smetano. Nekateri ji dodajo tudi košček masla.

Česa ne smete uživati?

Najbolj osovraženo živilo zagrizenih LCHF-jevec je sladkor. Črtajte sladke sokove, čokolado, peciva, žitarice, med, umetne omake. Sladkor se skriva tudi v sadju, zato se mu izognite oziroma ga uživajte zelo poredkoma. Dovoljeno je le jagodičevje. Kljub temu, da je maščoba zelo zaželena, je margarina strogo prepovedana. Ljubitelje alkohola moramo razočarati, da je tudi alkohol prepovedan. Če se mu ne morete izogniti, posezite po suhem vinu.


Zakaj taka prehrana?

Vsi ogljikovi hidrati se v našem telesu razgradijo precej hitro. Nastanejo enostavni sladkorji, ki preidejo v našo kri in nam dvignejo inzulin. Le-ta pa negativno vpliva na izgorevanje maščob in na shranjevanje presežkov v naše maščobne celice. Najboljši del prehrane je ta, da boste na ta način izgubili kar nekaj kilogramov brez stradanja. Ostali boste siti dlje časa, pojedli boste manj.

Brez kruha mi živeti ni

Imate problem? Poznamo rešitev! Sami si lahko doma spečete kruh, ki je božanskega okusa, poleg tega pa ne vsebuje ne moke, ne sladkorja, niti kvasa. Potrebujete 200g mletih mandljev, 2 jušni žlici kokosove moke, 40g mletega lanenega semena, polovico čajne žličke soli, polovico čajne žličke sode bikarbone, 4 jajca, 40ml olivnega olja, 1 jušna žlica jabolčnega kisa. Sprva zmešamo suhe sestavine, nato dodamo mokre sestavine. V pekaču za kruh pečemo zmes približno pol ure v pečici na 175 stopinj.

Preverite tudi LCHF jedilnik: www.pravljicna.si/lchf-prehrana

*****************