Obvladajte stres in upočasnite ritem življenja

Stres je tista gonilna sila, ki nam omogoča preživetje in nas žene naprej. Nek trenutni stres je popolnoma koristen, če le imamo na voljo dovolj hranil, da se lahko hitro odzovemo. Če pa stres traja daljše časovno obdobje, torej postane kroničen, pa začne slej ko prej načenjati naše zdravje, mi pa iz dneva v da postajamo bolj tesnobni, depresivni, težje se zberemo, smo manj ustvarjalni …


Kar pet do sedem od 10 obiskov pri zdravniku je povezanih s stresom, zdravniki pa v takih primerih največkrat predpišejo različna zdravila, od antidepresivov, uspaval, zdravil proti zgagi do zdravil za zaniževanje krvnega tlaka. Pogosto bi bilo veliko bolj priporočljivo, če bi bolnik v takih primerih raje dobil informacije, kako se naučiti zmanjšati stres. Uspešno obvladovanje stresa se bo odražalo na čisto vseh ravneh življenja.

stres

  • Prilagodljivost je za uspešno soočanje s stresom zelo pomembna. Če dopustimo, da stres traja daljše časovno obdobje, to pomeni, da se ne znamo prilagoditi na to, česar ne moremo spremeniti. Tudi če nam nekaj ni všeč, se nam zdi, da stvari ne bomo kos ali da nečesa ne prenesemo, moramo znati stvari obrniti v obratno smer – četudi nam nekaj ni všeč, si govorimo, da bomo zmogli.
  • Treba je znati sprejeti realnost. Nič ni belo ali črno, ampak gre v življenju za preplet tako dobrih kot slabih stvari.
  • Skrb zase je zelo pomembna. Svojemu telesu nudimo le najboljše, skrbimo za zdravo prehrano, redno gibanje in dovolj kakovostnega spanca. Bodimo radodarni do sebe.
  • Čustev ne zadržujmo v sebi. Zelo pomembno je, da znamo (na primeren način) izražati čustva in jih ne zadržujemo v sebi. Hkrati moramo sprejeti, da imajo pravico do tega tudi drugi.
  • Določimo si prioritete. Oblikovanje jasnih in merljivih cilejv je zelo pomembno. Tako svojemu življenju določimo smer in mu damo smisel. Naj nobena stvar ne bo prevelika (neuresničljiva) za nas – s pravim pristopom, voljo in vztrajnostjo lahko delamo čudeže.
  • Naučimo se upravljati svoj čas. Danes je res prava umetnost, kako najti neko zdravo ravnotežje med delom in prostim časom, med družino in prijatelji, med druženjem z drugimi in časom zase.
  • Počnimo to, kar nas veseli. Zelo pomembno je, da odkrijemo, kaj nas veseli, s čim se radi ukvarjamo in kaj nas resnično izpolni ter nas navda z občutkom resničnega zadovoljstva. Lahko se radi ukvarjate z vrtnarjenjem, skrbi za hišne ljubljenčke … Ni važno. Ob tem, kar počnete, morate resnično uživati.
  • Skrbimo za dobre medosebne odnose. Zelo pomembmo je, da poglabljamo medosebne odnose ter širimo krog prijateljev. Ko smo v stiku z ljudmi, bodimo iskreni in razumevajoči, predvsem pa sprejemajmo in cenimo druge take, kot so.
  • Nasmejmo se. Ko se nasmejemo iskreno in popolnoma spontano, se aktivira več kot 20 obraznih mišic, pospešijo se dihanje, krvni obtok in presnova, strupi pa se začnejo hitreje izločati iz telesa. Smeh prav tako razgrajuje stresne hormone in je tako edina alternativa stresu. Ko se nasmejemo iz srca, se sprosti hormon sreče, mi pa postanemo srečni in polni optimizma.
  • Naučimo se pravilno dihati. Umirjeno in globoko dihanje je za telo zares zelo blagodejno. Z globokim vdihom v telo vnesemo več kisika, z izdihom pa odstranimo odpadne snovi. V današnjem času ljudje pozabljamo na trebušno dihanje in njegove pozitivne učinke za zdravje. Vzemimo si čas in začnimo dihati sproščeno in ozaveščeno.
  • Ne obremenjujmo se s tem, kaj bo jutri. Živimo zdaj. Ne razmišljajmo o tem, kaj vse slabega se nam lahko zgodi jutri. Če nas ves čas preganjajo skrbi in strah, težave slej ko prej dejansko prikličemo v svoje življenje. Zakaj ne bi uživali v tem trenutku in se veselili življenja?Veliko nam ima ponuditi.