Novoletne zaobljube: začnite jih izpolnjevati še pred novim letom!

Ko se bliža konec leta, marsikdo čaka prvi januar, da bo začel hujšati, končno odkrižal cigarete ali se spravil k učenju za izpite. Zakaj ne bi letos naredili malo drugače in svojega načrta začeli izvajati že pred novim letom? Veliko lažje bo, če bo vaš novoletni štart za tri kilograme lažji, za pet nepokajenih škatlic cigaret bolj zdrav in za nekaj učnih strani v knjigi krajši.


Novoletne zaobljube imajo velikokrat negativen prizvok, saj jim skoraj noben več ne verjame. V resnici z njimi ni nič narobe – so odraz tega, da v življenju želimo nekaj spremeniti. Ko ob koncu leta delamo »revizijo«, hitro ugotovimo, na katerih področjih pešamo in kaj bi želeli spremeniti, da bi se spet počutili zadovoljni sami s seboj.

Novoletne zaobljube

Rim ni bil zgrajen v enem dnevu

Marsikdo se takoj po novoletnem praznovanju zateče v fitnes, ki ga morda obiskuje teden ali mesec. Ker ne doseže pričakovanih rezultatov, opusti tekoči trak in telovadne naprave ter se vrne k staremu življenjskemu slogu. In še ena novoletna zaobljuba gre mimo, neizpolnjena.

Najpogostejša napaka, ki jo delamo ob izpolnjevanju novoletnih zaobljub, je, da preveč hitimo. Čez noč bi radi otipljive rezultate, a kaj ko so za vsak uspeh potrebni trdo delo, vztrajnost in premišljenost. Zato vam svetujemo, da se sprememb življenjskega sloga lotite postopoma in po majhnih korakih.


Če boste z danes na jutri popolnoma prenehali s kajenjem, bo ta sprememba zelo verjetno prehitra in je vaše telo ne bo dohajalo. Kaj kmalu se boste vrnili k stari razvadi. Zato si zapišite načrt: prvi teden boste pokadili tri cigarete manj, naslednji teden štiri, nato pet … Enako velja za vse ostale zaobljube.

Začnite že decembra

Če boste z izvajanjem svoje (pred)novoletne zaobljube začeli že decembra, boste v veliki psihološki prednosti. Prvega januarja namreč ne boste štartali s točke nič, temveč boste imeli narejene že nekaj podlage za uspeh. Ko začnemo popolnoma na novo in obrnemo prazen list v življenju, moramo biti pripravljeni na to, da bo začetek počasen in težak. Dejstvo je, da se boste januarja bolje počutili, če list v knjigi obrnete že decembra. In ker bo za vami že nekaj dni izvajanja vašega načrta, boste tudi bolj zadovoljni s seboj in ponosni nase, kar vam bo vlivalo dodatne motivacije za nadaljevanje. Izvajanje zaobljube bo z tudi veliko lažje, saj boste že utečeni – z začetniškimi težavami boste namreč opravili že decembra.

Potrebne bo še več discipline, a nagrada bo toliko lepša

Mnogi menijo, da december ni primeren mesec za udejanjanje kakršne koli zaobljube. Najbolj vesel mesec v letu namreč spremljajo miza, polna dobrot, obilo različnih užitkov in zabave. Morda je vse to res, vendar tukaj je na preizkušnji vaša samodisciplina. Ni se treba odreči vsaki decembrski sladkosti, vendar si postavite meje in poiščite alternativne rešitve.

Če bi radi shujšali, uporabite zdrava sladila namesto belega sladkorja. Ne prenajedajte se – raje uživajte v vsakem grižljaju in pojedli boste manj.  Ne pozabite na zadosten vnos sadja in zelenjave, dovolj vode in seveda na fizično aktivnost. Če ste v zadnjem času bolj kot ne sedeli, začnite s sprehodi. Tempo postopoma pospešujte in iz hitre hoje boste kmalu prešli v lahkoten tek. Če vreme ne dopušča gibanja na prostem, lahko svoj srčni utrip pospešite tudi z vajami pred televizorjem. Pol ure na dan je dovolj.


Ko govorimo o začetku izvajanja zaobljube že v decembru, je na tehtnico treba dati sledeče: kaj bi vam več pomenilo – december, preživet »na polno«, s še kakšnim pridobljenim kilogramom več in nato hladen tuš januarja, ali december, v katerem niste pojedli vsake ponujene sladkarije, a ste si v njem dokazali, da zmorete narediti spremembo in se januarja počutili kot zmagovalci? Odločitev je vaša.

VEČ VSEBIN: