Nokturija – ko se vam ponoči mudi na stranišče

Premalo spanja povezujemo z oslabljenim imunskim sistemom, debelostjo, primanjkljajem energije, kronično bolečino in drugimi zdravstvenimi težavami. Povzroča ga lahko tudi zelo pogosta bolezen, ki nas sili v to, da se zbujamo sredi noči in hitimo na stranišče – imenuje se nokturija.


Z besedo nokturija opisujemo pogosto ali pretirano uriniranje v večernem oz. nočnem času. Večina ljudi lahko spi od šest do osem ur, ne da bi jih »prijelo« na stranišče, saj ponoči proizvajajo manj urina, ki je bolj koncentriran. Manj urina manj pritiska na mehur, to pa jim omogoča spanje brez prekinitev. Če se pogosto zbujate, da bi urinirali, to lahko pomeni, da trpite za nokturijo.

Nokturija

Nokturija: Kaj jo povzroča?

Nokturija je lahko rezultat življenjskega sloga, bolezni ali obojega. Ena najpogostejših bolezni, ki povzročajo nokturijo, je infekcija urinarnega trakta ali infekcija mehurja. Nokturija je samo eden njunih simptomov. Ljudje z omenjenima infekcijama namreč pogosteje urinirajo tudi med dnevom, pri uriniranju pa imajo pekoč občutek.

Nokturijo povzročajo tudi: infekcija prostate, ledvic, edem, spalna apnea, anksioznost in sladkorna bolezen. Pogosto nočno uriniranje lahko povzroči tudi jemanje določenih zdravil.


Ponoči vas lahko bolj »tišči« na stranišče tudi, če pijete izjemno veliko tekočine ali malo pred spanjem uživate kakršen koli diuretik.

Kako jo preprečiti?

Če nimate nobene od naštetih bolezni, pa vseeno trpite za nokturijo, vam ponujamo nekaj nasvetov:

  1. Pred spanjem ne pijte tekočin. Pitje tekočin pozno ponoči je eden izmed najpogostejših vzrokov nočnega uriniranja. Mnogi spijejo večje količine vode ponoči, saj se jim zdi, da je podnevi niso spili dovolj. Da bi zmanjšali možnost za nastanek nokturije, se izogibajte pitju po šestih popoldan.
  2. Vsaj pred spanjem se izogibajte hrani in pijači, ki draži mehur: kofeinu, alkoholu, sokovom iz citrusov in brusničnemu soku, ki delujejo kot diuretiki.
  3. Pred spanjem izpraznite mehur. Strokovnjaki priporočajo, da to storite vsaj dvakrat. Po prvem uriniranju nadaljujte z običajnimi rituali pred spanjem (umivanje zob, branje knjige …). Preden se uležete v posteljo, pojdite ponovno na stranišče – tako boste prepričani, da ste kar najbolje izpraznili mehur.
  4. Prakticirajte Keglove vaje. Veliko strokovnjakov je mnenja, da redno izvajanje Keglovih vaj pomaga pri nadzorovanju preveč dejavnega mehurja. Te vaje krepijo mišice medeničnega dna. Da začnejo učinkovati, jih je treba izvajati nekaj minut dnevno od enega do treh mesecev.