Ne pozabite na zdravje oči

Ljudje hitro pozabimo na to, kako zelo pomembna je skrb za naše oči. Z leti nam vid počasi slabi. V zrelih letih tako pogosto pride do glavkoma, katarakte in makularne degeneracije. Če so naše oči otekle in utrujene, smo tudi videti starejši. Stopite pred ogledalo in poglejte, kaj sporočajo vaše oči, ki jim nekateri (popolnoma upravičeno) pravijo kar ogledalo duše.


Uživajte zelenolistno zelenjavo. Uživajte veliko zelenolistne zelenjave, kot so na primer špinača, blitva in ohrovt – vsa ta živila namreč zelo učinkovito preprečujejo makularno degeneracijo. Eden glavnih razlogov za izgubo vida pri starejših od 65 let je poškodba občutljivih celic rumene pege v središču mrežnice, zaradi katere težje prepoznavamo barve in objekte. S številnimi raziskavami so že dokazali, da z uživanjem le treh obrokov sadja in zelenjave dnevno močno zmanjšamo tveganje za nastanek makularne degeneracije. Poleg prej omenjene zelenolistne zelenjave posezite tudi po borovnicah, mangu, papriki, kiviju, mandljih, lešnikih in seveda tudi korenju.

Hrana za oči in vid

Povečajte uživanje določenih vitaminov. Na zdravje oči še posebej dobro vplivajo vitamini A, C, E in B2, od mineralov pa cink in selen.

Vaše oči naj bodo ves čas ustrezno hidrirane. Veliko ljudi ima težave z izsušenimi in pekočimi očmi. Pri tovrstnih težavah lahko uporabimo umetne solze, ki jih večkrat dnevno nakapamo v oči. Zanemariti ne smemo niti skrbi za optimalno vlažnost v prostoru. Če različni načini za samopomoč ne pomagajo, pa je pri težavah s suhimi očmi treba obiskati specialista oftalmologa.


Uživajte marelice in borovnice. Z uživanjem borovnic boste zmanjšali utrujenost oči, marelice pa vsebujejo veliko likopena in beta karotena, ki oba pozitivno vplivata na dober vid.

Uživajte veliko maščobnih kislin omega 3. Maščobne kisline omega 3 pozitivno vplivajo na ostrino vida, saj spodbujajo cirkulacijo.

Posebna nega za utrujene oči. Dve rezini kumare si položite na zaprte oči ter počakajte 15 minut. Vaše oči bodo spet sveže. Podoben učinek boste dosegli tudi s tem, da boste filter vrečke kamiličnega čaja za približno 20 minut postavili v zamrzovalnik, nato pa jih položili čez oči.

Ne pozabite na kakovostna sončna očala. Škodljivi UVA in UVB žarki lahko precej povečajo tveganje za nastanek sive mrene.


Očem privoščite odmor. Če veliko časa preživite pred računalniškim zaslonom, je zelo pomembno, da si vsakih 20 minut intenzivnega dela vzamete vsaj 20 sekund in spočijete svoje oči. Pogled usmerite stran od ekrana. Tako boste očem dali nekaj odmora, jih vsaj malo spočili in preprečili zamegljen vid, do katerega pride, kot dlje časa zremo v zaslon.

Če so vaše oči in veke otekle, vzrok za to lahko najpogosteje pripišete zadrževanju tekočine v telesu. Poskrbite za to, da boste popili od šest do osem kozarcev vode dnevno ter jedli dovolj sadja in zelenjave, oreščkov, morskih sadežev in sončničnih semen. Privoščite si tudi sok rdeče pese in pripravite juho iz zelene.

Širjenje sive mrene lahko ravno tako upočasnimo z uživanjem prave hrane. Na vašem jedilniku naj bom čim več živil z antioksidantnim delovanjem, še posebej priporočamo živila, bogata z vitaminom C. Pijte sveže stisnjene sokove. Poleg tega skrbite za zadosten vnos vitamina A in beta-karotena, ki lahko preprečita razvoj sive mrene. Če že imate sivo mreno, ne kadite oziroma se ne zadržujte v zakajenih prostorih.

S temi preprostimi nasveti lahko veliko naredite za zdravje svojih oči. Če že imate kakršnekoli težave, redno obiskujte specialista oftalmologa.


Preizkusite lahko tudi z vajami za boljši vid >>