Navade, ki v zimskem času povzročijo slabo počutje

Če niste ljubitelj zime in nizkih temperatur, lahko nekatere navade povzročijo, da se pozimi ne počutite dobro. Poskrbite, da tudi v zimskih mesecih ostanete aktivni in se izogibajte nekaterih navad, ki lahko imajo slab učinek na vaše razpoloženje in počutje.


Slabo počutje pozimi

Ne opustite gibanja

Gibanje zmanjšuje stres, nekatere raziskave pa nakazujejo, da lahko ublaži simptome depresije in živčnosti. Tudi najbolj zagreti tekači in obiskovalci fitnesa lahko izgubijo motivacijo, ko dnevi postanejo hladnejši, krajši in sivi. Vseeno obstaja nekaj načinov, kako se pregovoriti, da vsak dan ostanete aktivni vsaj pol ure. Poskusite načrtovati svojo vadbo ali pa telovaditi v družbi, saj boste tako bolj motivirani za fizično aktivnost. Dobra izbira v zimskih mesecih je joga, ki sprosti vaše misli in duha.

Ne ostajate za štirimi stenami

Čeprav je mamljivo dan preživeti v topli postelji ali na udobnem kavču, lahko ima to posledice za vaše razpoloženje. Posebej pozimi se veliko ljudi lahko začne počutiti depresivno. Če boste odšli na sprehod, bo hladen zimski zrak pripomogel, da se boste bolje počutili. Pljuča bodo dobila več kisika, naužili pa se boste tudi dnevne svetlobe. To je pomembno, ker boste tako poskrbeli za vitamin D, ki preprečuje pojav depresije.

Ne spite preveč

Količina spanca, ki ga telo potrebuje, se ne spreminja z letnim časom. Pretiravanje s spanjem poveča tveganje za depresijo. Preveč spanja – več kot 8 ur na dan— povezujejo tudi z večjim tveganjem za kap, povečanjem telesne mase ter sladkorno boleznijo tipa 2.


Ne jejte pretežke hrane

Včasih nas hrana tolaži in ogreje. Pozimi si zaradi nizkih temperatur občasno seveda lahko privoščite energijsko bogatejšo hrano, a vsako pretiravanje lahko ima škodljive posledice za zdravje in vašo telesno maso. Če hrana vsebuje veliko sladkorja, bo vaš krvni sladkor nihal, kar bo povzročilo tudi nihanje energije in razpoloženja. Poskusite jesti zdravo polnovredno hrano, ki vsebuje tudi beljakovine in vlaknine za normalno delovanje prebave.

Ne pozabite na sadje in zelenjavo

V svoj jedilnik tudi pozimi vključujte sadje in zelenjavo, saj se boste tako počutili bolj energično, hkrati pa boste povečali zaščito pred sezonsko gripo in prehladom. Najbolje je, da izbirate sezonsko hrano – na primer repo in zelje— a če vam ta ni po godu, je vseeno bolje, da jeste vsaj zamrznjeno zelenjavo in sadje. Z zamrznjenim sadjem si lahko popestrite sadne napitke, ki bodo poskrbeli za boljše počutje. A nikar ne pretiravajte z njimi, saj tudi sadje vsebuje veliko sladkorja.

Dovolj pijte

Čeprav pozimi morda niste tako žejni kot poleti, ne pozabite na zadosten vnos tekočine. Raziskave kažejo, da se zaradi mraza ljudje počutijo kar 40 odstotkov manj žejni, tako med počitkom kot med telesno aktivnostjo. Hidratacija telesa je pozimi pomembna prav tako kot poleti.