Nasveti za izboljšanje spomina

Spomin lahko dojemate kot nekakšno mišico, kar pomeni, da je njegova okrepitev mogoča z vadbo. Pri shranjevanju in dostopanju do informacij, ki se shranjujejo v našem spominu, sodelujejo različni deli možganov. Poleg rednega treninga je za dober spomin nujna tudi zdrava, uravnotežena prehrana. Tokrat vam predstavljamo nekaj trikov, s pomočjo katerih lahko okrepite svoje sposobnosti pomnjenja. Ne pozabite: vaja dela mojstra!


Izboljšanje spomina

Trenirajte svoje možgane

Najboljša »telovadba« za vaše možgane so nove, še nepoznane situacije. Nove izkušnje tako pomenijo krepitev za vaše možgane in izboljševanje možganskih funkcij. Izpostavljenost različnim dražljajem zahteva od naših možganov precej dela, s čimer preprečimo, da bi se polenili. Ko prekinete svojo običajno rutino ali pa se spoprimete z zahtevnim izzivom, se ustvarijo nove možganske povezave. Če ste desničarji, lahko poskusite pisati z levo roko (in obratno). Koristno je tudi, da se včasih do svojega delovnega mesta odpravite po drugi poti ali pa poskusite hkrati aktivirati različna čutila, na primer tako, da vonjate zanimiv parfum, medtem ko poslušate glasbo. Vse to bo poskrbelo, da bodo vaši možgani bolj aktivni. Znano je tudi, da imajo ljudje, ki pogosto berejo, pišejo ali kartajo, v starosti precej manj težav z izgubo kratkoročnega spomina.

Osredotočite se na nove informacije

Naši možgani se pogosto zmedejo, ko naletijo na nove informacije, s katerimi se doslej še niso srečali. Prav zato si včasih težko zapomnimo stvari, ki jih slišimo prvič, a z vajo lahko to popravite. Možgani običajno potrebujejo približno osem sekund, da predelajo novo informacijo in jo shranijo na primerno mesto. Tako je pomembno, da ste pri posamezni aktivnosti čim bolj zbrani in da se naučite preusmeriti pozornost nazaj, tudi če vam misli vmes odtavajo. Izogibajte se temu, da počnete več stvari hkrati, saj bo posledično trpel vaš spomin.

Aktivirajte vse svoje čute

Posamezne informacije poskusite »shraniti« v različnih oblikah. Če na primer preberete novo besedo, poskusite z njo povezati posebno vonjavo ali pa si v mislih ustvarite njeno podobo. Besedo preberite naglas in s posebnim poudarkom. Povezava različnih čutil bo pripomogla k temu, da si bolje zapomnite nove podatke in jih po potrebi prikličete iz svojega spomina ter uporabite.


Povezujte posamezne informacije

Dober spomin ni odvisen samo od vaše sposobnosti za učenje novih stvari, ampak je zelo pomembno tudi to, kako nove informacije povezujete z znanjem, ki ga že imate. Vedno poskušajte odkriti povezave, saj si boste tako precej lažje zapomnili nove stvari. Pomaga vam lahko tudi zapisovanje stvari, ki jih nato organizirajte glede na to, kaj sodi skupaj, kaj je bolj pomembno itd. Vzpostavitev hierarhije vam bo zagotovo pomagala do boljšega spomina.

Spremenite svoje vsakodnevne navade

Omenili smo že, da ima prehrana velik vpliv na naš spomin, to pa velja tudi za telesno aktivnost in spanje. Redna telovadba poskrbi za povečano oskrbo možganov s kisikom, kar bo izboljšalo vaše možganske funkcije. Prav tako poskrbite, da boste dovolj spali. Spominske funkcije so namreč močno oslabljene, ko smo utrujeni oziroma zaspani. Dolgotrajno pomanjkanje spanja pa lahko privede celo do resnejših okvar spomina.

VEČ VSEBIN: