Napake, zaradi katerih vam ne uspe shujšati

Za uspešno hujšanje je pogosto potrebna korenita sprememba naših vsakodnevnih navad – tudi tistih, ki se zdijo na prvi pogled precej nepomembne. Če se vam zdi, da počnete vse, kot bi morali, vendar kljub temu ne izgubljate odvečnih kilogramov, vsekakor preverite, ali ne delate katere izmed spodnjih napak. Gre namreč za pogoste razloge, zakaj mnogim ne uspe shujšati, čeprav se močno trudijo.


Napake pri hujšanju

Tudi zdrave hrane je lahko preveč

Seveda je pomembno, da poskušate nezdrava živila na svojem jedilniku zamenjati z bolj zdravimi alternativami. Vendar pa morajo tisti, ki želijo shujšati, upoštevati, da se lahko redimo tudi ob uživanju sicer zelo zdrave hrane, če je kalorični vnos previsok. Tako se ne smete tolažiti s tem, da jeste zelo zdravo, medtem ko si nalagate že drugo ali celo tretjo porcijo. Oziroma v tem primeru ne smete biti presenečeni, če se številka na tehtnici ne bo premaknila nikamor ali če se bo celo povečala. Drži sicer, da so zdrava živila pogosto manj kalorična oziroma da nas nasitijo hitreje od hitre, močno procesirane hrane, vendar kljub temu previdnost ni odveč.

Dojemanje hujšanja kot kazni

Zelo pomemben je tudi odnos do celotnega procesa izgube odvečnih kilogramov. Če imate ves čas občutek, da gre za strašno kazen in odpovedovanje, se verjetno pogosto vdate in posežete po kalorični hrani ali zanemarite telovadbo. To pa lahko izniči trud, ki ste ga pred tem vlagali, zato morate vsakič znova začeti od začetka, kar je lahko zelo utrujajoče. Tako je zelo pomembno, da se v takšnih trenutkih vprašate, ali gre resnično za odrekanje. Ali pa je morda to pot do tega, da boste bolj zdravi in se boste v svojem telesu počutili precej bolje? Tako se boste začeli hujšanja veseliti, kar bo zagotovo pripomoglo h končnemu uspehu.

Zanemarjanje kalorij v tekoči obliki

Zdi se vam, da imate svojo prehrano povsem pod nadzorom – da natanko veste, kaj in koliko lahko pojeste, da boste napredovali v skladu z načrtom. Kljub temu pa odvečni kilogrami še kar vztrajajo. Kaj delate narobe? Ste morda pozabili upoštevati kalorije, ki jih zaužijte v tekoči obliki? Mogoče se vam zdi, da gre za tako nizke številke, da jih lahko preprosto zanemarite, vendar seštevek marsikoga močno preseneti. Tisti sokovi, kavice s sladkorjem in mlekom ali celo alkoholne pijače morajo nekam iti. In število kalorij, ki jih takšne pijače vsebujejo, je pogosto presenetljivo visoko. Pazite torej tudi na pijačo, ne le na hrano. Pri hujšanju – pa tudi nasploh – je še vedno najboljša, najbolj »varna« in najbolj zdrava izbira zagotovo voda.


Nagrada v obliki hrane po naporni vadbi

Imate navado, da se po naporni telovadbi pogosto nagradite s svojo priljubljeno slaščico ali s čim podobnim? Čeprav so lahko pri hujšanju male nagrade, ki vas motivirajo, da se pomikate proti cilju, pomembne, pa se verjetno strinjate, da ni najpametneje, če preveč takšnih nagrad predstavlja hrana. Napredek, ki ga naredite, se tako hitro izniči. Tako praktično ves čas capljate na mestu in se obenem sprašujete, zakaj vam ne uspe shujšati, čeprav je odgovor v resnici jasen, le da sami težko prepoznate vzorec. Priporočamo vam, da si poskušate tovrstne sladke nagrade nekaj časa beležiti – verjetno boste zelo presenečeni, ko boste na stvari pogledali z nekaj distance.

Pomanjkanje spanca

Za uspešno hujšanje je nujen tudi kakovosten spanec. Takrat, ko smo zaspani, namreč pogosteje posegamo po nezdravih prigrizkih. Poleg tega pa lahko pomanjkanje spanja upočasni naš metabolizem, zaradi česar hujšanje ne poteka tako hitro in uspešno, kot bi si verjetno želeli. Poskrbite torej, da ne boste več žrtvovali spanca na račun drugih dejavnosti.