Najbolj optimalen zajtrk

Osebni trenerji priporočajo, da si za zajtrk privoščite hrano, ki vas bo napolnila z energijo in postavila dober temelj za ves dan. Očitno se vračamo k pregovoru »Zajtrkuj kot kralj, kosi kot meščan in večerjaj kot berač.«


Pred nekaj leti so bile moderne diete, ki za do opoldneva zapovedovale le sadje. Današnje raziskave osebnih trenerjev in nutricistov pa trdijo nekaj povsem drugačnega. Najbolj optimalen zajtrk, s katerim boste maščobe izgubljali ves dan, je visokobeljakovinski zajtrk.

Tak zajtrk vam bo dal dovolj energije, ki jo potrebujemo za začetek dneva. Seveda je odvisno, kaj točno vam paše jesti zjutraj, zato smo za vas zbrali nekaj predlogov. Vsi zajtrki vsebujejo nemastne beljakovine, kompleksne ogljikove hidrate in sveže sestavine.

zajtrk

Česa si ne zaželeti za zajtrk?

Kruh z marmelado, čokoladen rogljiček, koruzni kosmiči, pomarančni sok, bela kava in podobne ideje enostavne pozabite. Zberite si zajtrk, za katerega bo vaša presnova porabila večji delež energije kot pri presnovi preostalih živil. Pri enostavnih sladkorjih in hidratih nam energija hitro zraste, a žal prav tako hitro tudi pade. Zopet postanemo lačni. Pri kompleksnih zajtrkih pa nam energija pojenja počasneje, zato ostajamo siti dlje. To pomeni, da zaužijemo manj kalorij čez dan.


Kaj postaviti na krožnik v jutru?

Priporočamo vam, da si za zajtrk omislite jajca, skuto, grški jogurt, pusto meso, humus z zelenjavo. Naredite si sendvič s polnozrnatim kruhom, šunko in kuhanim jajcem. Vanj lahko dodate tudi malo solate, kumare, bučke ali paprike.

Če vam ne paše slan zajtrk, si naredite proteinski šejk, v katerega dodate jabolko, mlete mandlje, jogurt in morda celo banano. Tudi čez noč namočeni ovseni kosmiči, v katere dodate laneno seme, chia seme, orehe in proso niso slaba ideja.

Dan boste torej najbolje začeli s kombinacijo rastlinskih in živalskih beljakovin, saj vsebujejo aminokisline, ki so potrebne za gradnjo mišic. Ne pozabite, da mišičasto telo za lasten obstoj porablja veliko več kalorij kot telo brez mišic. Navsezadnje, zelo pomembno je, da zajtrkujete z užitkom, zato si vzemite čas in energijo, da ugotovite, kateri izmed zgoraj naštetih zajtrkov vam najbolj paše.

*****************