Miti o hujšanju, ki večinoma ne držijo

Zdi se, da je lahko praktično vsak »strokovnjak za hujšanje. Posledično pa se med ljudmi hitro razširijo določeni miti glede tega, kaj je potrebno za uspešno izgubo odvečnih kilogramov. Ti miti pogosto nimajo pravega temelja oziroma znanstvene utemeljitve. Kljub temu pa vanje verjame ogromno ljudi. Preverite, ali ste tudi sami nasedli kateremu izmed pogostih prepričanj, povezanih s hujšanjem, ki ne držijo zares. Morda prav to zavira vaš proces hujšanja!


Hujšanje

Prehranjevanje po 18. uri prepovedano

To, kdaj je smiselno imeti zadnji obrok v dnevu, je močno odvisno od vašega urnika. Če na primer pogosto hodite spat šele po polnoči, je torej nesmiselno, da bi se držali rigidnih smernic glede tega, po kateri uri ne bi smeli več jesti. Najpogosteje se sicer omenja 18. ura, ki za mnoge predstavlja tisto mejo, ko se mora prehranjevanje nujno zaključiti, če želite shujšati. Vendar pa je to zgolj mit. Če še niste dosegli priporočljivega dnevnega vnosa kalorij, lahko mirno jeste tudi po 18. uri. Seveda pa pazite, da večerja ne bo preobilna – tudi zaradi dejstva, da lahko to povzroči težave s spanjem.

Za vsako ceno se morate izogibati maščobam

Mnogi še vedno posegajo po izdelkih z manjšo vsebnostjo maščob, misleč, da bodo tako lažje shujšali. Vendar pa takšni izdelki pogosto vsebujejo večji delež sladkorja. Manj maščob tako še ne pomeni manj kalorij. Poleg tega pa zdrava prehrana vsebuje tudi določen delež maščob. Paziti morate le na to, da posegate po zdravih virih. Načeloma velja, da se je treba izogibati predvsem nasičenim maščobam, ne pa maščobam nasploh.

Če želite shujšati, se morate praktično povsem odpovedati ogljikovim hidratom

Danes so še posebej priljubljene diete, ki omejujejo ali praktično povsem izločajo ogljikove hidrate. Podobno kot strah pred maščobami je nesmiseln tudi strah pred ogljikovimi hidrati. Tudi v tem primeru gre namreč za skupino makrohranil, ki jih naše telo nujno potrebuje. Seveda pa ni vseeno, po katerih virih ogljikovih hidratov posegate. Namesto izdelkov iz bele moke raje izberite polnozrnate, uživajte čim več polnovrednih žit, stročnic, zelenjave, sadja ipd. Tako bo vaše hujšanje precej bolj zdravo.


Počasen metabolizem je ovira, zaradi katere je nemogoče shujšati

Drži sicer, da imajo lahko nekateri ljudje počasnejši metabolizem kot drugi. Vendar pa to še ne pomeni, da je izguba odvečnih kilogramov nemogoča. Z določenimi ukrepi lahko namreč uspešno spodbudite delovanje svojega metabolizma. Pri telesni aktivnosti ne pozabite vključiti vaj za moč, obenem pa imejte več manjših obrokov na dan. To bo zagotovo pomagalo pri pospešitvi vašega metabolizma.

Za uspešno hujšanje je dovolj zgolj telovadba

Čeprav je del zdravega hujšanja zagotovo tudi redna telesna aktivnost, pa se večji del hujšanja vendarle odvije v kuhinji. Tako ne smete računati na to, da lahko s telovadbo izničite vse pregrehe pri hrani. Morda vas hočejo nekateri prepričati, da je vseeno, kaj jeste, dokler se dovolj gibate. Vendar pa je v večini primerov to le mit.

*****************