Menstrualni krči: Preizkusite 5 nasvetov za ublažitev

Menstrualni krči so nekaj, s čimer se spopadajo mnoge ženske. Seveda pa se lahko močno razlikujeta intenzivnost in čas trajanja tovrstnih bolečin. Medtem ko imajo nekatere ženske precej blage krče, ki hitro minejo in jih ne ovirajo posebej pri vsakodnevnih aktivnostih, je pri drugih situacija precej drugačna.

Tako so lahko menstrualni krči krivi tudi za odsotnost z delovnega mesta, zanemarjanje različnih obveznosti in za zelo slabo počutje. Ni sicer povsem jasno, zakaj menstrualni krči nekatere ženske prizadenejo precej bolj kot druge, obstaja pa po drugi strani kar nekaj stvari, s katerimi lahko močno omilite težave. Čeprav gre v osnovi za precej enostavne ukrepe, pa ti preverjeno delujejo!

Menstrualni krči

Vzemite si čas za sprostitev

V določenih kulturah lahko ženske v času menstruacije izvajajo posebne rituale oziroma duhovne obrede in jim ni treba skrbeti za druga dela. V zahodnem svetu si sicer ženska to težko privošči, vendar pa je vsekakor pomembno, da vsak dan namenite vsaj nekaj časa tudi sprostitvi. Znano je namreč, da stres privede do hormonskega neravnovesja, zaradi česar lahko postanejo težave, povezane z menstruacijo, še izrazitejše. Če imate pogosto težave z menstrualnimi krči, vam priporočamo, da se v času menstruacije v posteljo odpravite nekoliko prej kot običajno in da si tudi čez dan vzamete čas povsem zase ter ga preživite ob dejavnosti, ki vas sprošča – pa naj bo to branje dobre knjige ali vadba joge.

Uživajte hrano, bogato z magnezijem

Razloga, zakaj bi morale ženske med menstruacijo še posebej paziti na zadosten vnos magnezija, sta pravzaprav dva. Prvi je ta, da je magnezij mineral, ki pomaga pri vzdrževanju hormonskega ravnovesja v našem telesu. Poleg tega pa magnezij deluje tudi kot naravno protibolečinsko sredstvo, saj sprošča napetost v žilah in v mišicah. Zelenolistna zelenjava, temna čokolada, oreščki, semena in stročnice so torej živila, ki naj predstavljajo pretežni del vaše prehrane.

Izogibajte se kofeinu

Več kot ena skodelica kave dnevno lahko privede do hormonskega ravnovesja, zato je bolje, da vsaj med menstruacijo omejite vnos kofeina. Če imate s tem težave, bo bolje, da namesto kave izberete zeleni čaj. Še boljša izbira pa so seveda čaji, ki delujejo sproščujoče, na primer kamilični ali metin čaj.

Menstrualni krči in telesna aktivnost

Verjetno je zaradi bolečin, s katerimi se spopadate, fizična aktivnost zadnja stvar, o kateri lahko razmišljate. Vendar pa vam lahko prav telovadba močno pomaga pri ublažitvi krčev. Med gibanjem se namreč sproščajo hormoni, ki izboljšujejo naše počutje in tako delujejo kot nekakšna protibolečinska zdravila. Ni treba, da  s telovadbo v času menstruacije pretiravate, pozitivne učinke boste občutili že po krajšem sprehodu.

Izogibajte se sladkorju

Verjetno večkrat slišite, da morate prisluhniti svojemu telesu. To sicer velikokrat drži, vendar pa nam včasih telo tudi laže. Mnoge ženske namreč med menstruacijo začutijo potrebo po povečanem vnosu slaščic oziroma sladkorja, vendar je prav sladkor v velikih količinah tisti, ki lahko prispeva v večji intenzivnosti menstrualnih krčev. Tudi v tem primeru je to posledica porušenega hormonskega ravnovesja. Če se želite znebiti bolečin, se boste morali žal znebiti tudi sladkorja.

SHARE
Karmen Jordan
Diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.