Marko Juhant: kako izbrati otrokove obšolske dejavnosti?

Danes imajo že otroci podočnjake! So obšolske dejavnosti res najboljše za razvoj otrokovih talentov? Kdaj naj otroka vpišemo v dejavnosti in kako mu v široki ponudbi, ki največkrat povzroči, da bi bil naš rad vsepovsod, kjer so njegovi prijatelji in ker je to pač trenutno v modi, postavimo mejo? Ste slab starš, če ne želite biti otrokov osebni taksist?  Velika izbira interesnih dejavnosti in krožkov žal mnogokrat prinese tudi veliko starševskih dilem.

Najbolj ironično je, da starši otroka v njegovem razvoju ne želijo ukalupljati in si želijo, da bi bil drugačen, a kot ugotavlja specialni pedagog in iskan strokovnjak za vzgojne izzive sedanjega časa Marko Juhant, to pogosto povzročijo prav tako, da ga vpišejo na iste interesne dejavnosti, ki jih obiskuje večina drugih otrok, ker je ta dejavnost trenutno moderna. A če želite, da bo vaš otrok izstopal, morate za to, kot pojasnjuje Juhant, poskrbeti že z izbiro prostočasnih dejavnosti: »Če želite, da bi bil vaš otrok drugačen, mu morate omogočiti tudi drugačne življenjske izkušnje.«

Lahko preveč krožkov in interesnih dejavnosti negativno vpliva na otroka? Kako?

Seveda. Srečal sem se že z obilico otrok, ki so preprosto tako utrujeni, da doma samo še spijo. Možgane izklopijo s pomočjo računalnika, s katerim igrajo igrice, v katerih sploh ne uživajo, ampak jih igrajo zato, da jim ni treba razmišljati. Odprejo si knjigo in so dvajset minut na eni strani, saj niso zmožni učenja. Zdaj imajo že nekateri otroci velike podočnjake in ko pogledaš mamo, ima takšne podočnjake tudi ona. Dobro bi se bilo zavedati, da preveč načrtovano družinsko življenje pomeni, da družinski člani živijo urnik, namesto da bi živeli svoje življenje.

Kako otroku omogočiti tako uspešno integracijo z vrstniki kot razvoj na več področjih?

Starši bi otroku naredili veliko koristi, če bi mu omogočili prosto igro z drugimi otroki. To preprosto pomeni, da so starši takrat v bližini, vendar ne posegajo v igro otrok. Otroci med igro, v kateri denimo tečejo od drevesa do drevesa, sami postavljajo pravila, kar jim prinese večjo dobrobit kot katera koli od usmerjenih dejavnosti. Samo pri tovrstnih aktivnostih je namreč aktiven celoten živčni in možganski sistem, pri vseh usmerjenih dejavnostih pa je samo deloma.

Kdaj je torej sploh smiselno začeti z dodatnimi dejavnostmi?…

Več si preberite v tiskani izdaji revije Naja in ne spreglejte uporabnega pogovora z Markom Juhatom, ki vam bo morda pomagal pri odločanju v poplavi obšolskih dejavnosti, med katerimi lahko izbira vaš otrok.

SHARE