Male skrivnosti za veliko samozavesti

Ste prebrali že ogromno prioročnikov za samopomoč, ki naj bi vam pomagali pri izboljšanju vaše samopodobe, a brez pravega uspeha? Nasveti, ki jih najdemo tam, se zdijo marsikomu prezahtevni. Pot do več samozavesti pa dolga in naporna, zato mnogi obupajo, še preden se nanjo zares podajo. Kaj pa, če se lahko tega »projekta« lotite malo drugače? Niso namreč potrebne velike spremembe. Včasih lahko že s pomočjo majhnih trikov dosežete ogromen napredek. Kaj so torej tisti ukrepi, ki jih je smiselno preizkusiti, če želite povečati svojo samozavest?


Samozavest

Sedite vzravnano in hodite pokočno

Od naše telesne drže je odvisno ogromno. Če boste svoje telo namestili v položaj, v katerem zavzame čim več prostora, bo to vplivalo na znižanje ravni kortizola – stresnega hormona. To pa lahko pomeni tudi več samozavesti. Skrčenost torej odpade. Ni zaman trditev, da je pokončna drža povezana s samozavestjo, kar je zdaj potrjeno tudi na povsem fiziološki ravni. Obenem pa imamo takrat, ko smo vzravnani, tudi večji občutek nadzora nad situacijo, kar lahko postopoma prav tako privede k izboljšanju naše sampodobe. Morda se vam zdi, da je sprememba premajhna, da bi lahko delovala, vendar jo je vsekakor vredno preizkusiti, še posebej v kombinaciji z drugimi triki. Bodite torej bolj pozorni na svojo držo in jo poskušajte čim pogosteje zavestno popraviti, če opazite, da ni optimalna.

Pozabite na frazo: »To se mi vedno dogaja!«

Običajno je omenjena fraza nekaj, kar rečemo, ko se nam zgodi nekaj slabega. Če to dolgo ponavljamo, dobimo občutek, da so se stvari povsem zarotile proti nam. Zavzamemo pozicijo žrtve, zato tudi privlačimo nove in nove negativne situacije. Vse skupaj pa seveda na koncu zelo slabo vpliva tudi na našo samozavest. Če se vam torej pripeti kaj neprijetnega, raje pomislite, da je to nekaj, kar se verjetno občasno zgodi večini ljudi. Tako boste presekali vzorec negativnega razmišljanja in začeli postopoma izgrajevati svojo samozavest.

Bodite telesno aktivni

Morda imate občutek, da se morate ure in ure poglabljati v svoje duševno stanje, če želite postati bolj samozavestni. Vendar pa pogosto drži prav nasprotno. Pretirano ukvarjanje s svojimi čustvi, razpoloženji ipd. ima lahko celo negativen vpliv na vašo samozavest. Namesto da pretirano analizirate vsako podrobnost, ki se vam zgodi, se poskušajte pogosteje sprostiti s pomočjo športa. Poiščite aktivnost, ki vas veseli, ter jo uporabite za sproščanje napetosti in negativne energije. Preusmeritev pozornosti k telesu ima lahko včasih čudežne učinke, ko gre za izboljševanje samozavesti.


Redno proslavljajte svoje male zmage

Za ljudi, ki jim primanjkuje samozavesti, je značilno, da se skoraj predobro zavedajo svojih napak in pomanjkljivosti, po drugi strani pa uspehe dojemajo kot nekaj samoumevnega in jim ne posvečajo pretirane pozornosti. Da bi prekinili ta vzorec, si poskušajte redno, najbolje vsaj enkrat tedensko, vzeti čas, da ozavestite vse uspehe, ki ste jih dosegli v zadnjem času, tudi če se zdijo še tako nepomembni. Priporočamo vam, da te »male zmage« zapišete, saj bodo tako bolj otipljive. Če boste vztrajni, lahko ta vaja, ki vam vzame le nekaj minut, močno pripomore k izboljšanju vaše samozavesti.

Spletne zanimivosti:

loading...
SHARE
Karmen Jordan
Diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.