Magnezij – zakaj je tako pomemben?

Magnezij je mineral, ki je za naše telo nujno potreben, saj sodeluje pri delovanju več kot 300 encimov, v organizmu. Magnezij v skeletnih mišicah, živčnem sistemu, veliko tudi v jetrih. V celicah kosti, srca in mišic se pojavlja bolj pogosto kot drugi minerali, vendar pa ga naše telo samo ne more proizvajati.Človeško telo vsebuje med 20 do 30 grami magnezija, od tega ga je 60 odstotkov v kosteh , 40 pa v mehkih tkivih.


Magnezij

Magnezij pozitivno vpliva na mnoge procese v telesu:

  • blaži živčno napetost, uravnava delovanje srca in pospešuje živčne impulze v mišicah,
  • širi krvne žile,
  • zmanjšuje učinke stresa,
  • deluje tudi pomirjevalno na vegetativni živčni sistem, sprošča ožilje možganov in odpravlja glavobol,
  • preprečuje angino pektoris,
  • pomaga pri presnovi beljakovin in izgorevanju ogljikovih hidratov in maščob,
  • preprečuje nastanek ledvičnih kamnov,
  • sodeluje pri delitvi celic,
  • razstruplja jetra in pospešuje njihovo regeneracijo,
  • odpravlja zaprtost,
  • vpliva na plodnost moških,
  • sodeluje pri prenašanju sporočil med živci in mišicami.

Zakaj nam ga lahko primanjkuje?

Pomanjkanje magnezija je lahko vzrok bolezenskih vzrokov, kajenja, pitja alkohola, velike športne aktivnosti, nosečnosti in stresnega življenja. Največji krivec za pomanjkanje magnezija pa so slabe prehrambne navade. V živilih je zaradi pridelave in predelave živil magnezija vedno manj, saj sodobna pridelava hrane izčrpava z magnezijem bogato zemljo.

Banana
Banane so bogat vir magnezija.

Koliko magnezija na dan?

Priporočen dnevni vnos magnezija je odvisen od starosti in spola. Za odrasle ženske je priporočen dnevni vnos magnezija približno 320 mg, za moške pa 420 mg. Potrebe po magneziju se pri ženskah povečajo v času nosečnosti in med dojenjem.


Kje ga najdemo?

Magnezij je tudi sestavina klorofila, zato veliko magnezija dobimo z uživanjem zelenolistnate zelenjave. Najdemo ga tudi v:

  • žitaricah, na primer rjavem rižu,
  • siru,
  • soji,
  • ovsu,
  • suhih marelicah,
  • avokadu,
  • bananah,
  • oreščkih,
  • grahu,
  • nekaterih mineralnih vodah.

Kako vemo, da nam manjka magnezija?

Premajhen vnos magnezija se odraža v številnih težavah, povezanih z zdravjem:

  • mišični krči,
  • motnje v delovanju srca,
  • krhki nohti,
  • slabost,
  • zaprtost,
  • glavoboli,
  • povečana utrujenost,
  • razdražljivost,
  • težave s koncentracijo,
  • nespečnost …

Spletne zanimivosti:

loading...