Losos je nepogrešljiv pri hujšanju

Losos je ena najbolj zdravih in priljubljenih vrst rib na svetu. Ima zelo ugoden vpliv na zdravje celega organizma, saj je izjemno bogat z beljakovinami, vitaminom B12 in selenom. Pripravimo ga lahko na veliko različnih načinov. Zelo dobro se znajde v družbi skoraj vsake vrste zelenjave in začimb.


Losos

Losos je eden najboljših virov omega-3 maščobnih kislin, ki zmanjšujejo tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. Ker spodbuja hujšanje, je praktično nepogrešljiv pri ljudeh, ki želijo shujšati ali pa obdržati zdravo telesno težo. 100 g lososa ima 200 kcal, kar zadošča za več ur sitosti. Ima nizek glikemični ineks, kar pomeni, da ne povzroča hitrih sprememb koncentracije glukoze v krvi, ki lahko pripomorejo k neustavljivi potrebi po dodatnih prigrizkih.

Ščiti zdravje kosti

Losos vsebuje zelo veliko kalcija in kalcitonina, ki vzdržuje uravnoteženo koncentracijo kalcija v telesu. Raziskave so pokazale, da lahko uživanje te ribe učinkovito pomaga pri preprečevanju različnih bolezni kosti, vključno z osteoartritisom.

Zmanjšuje tveganje za srčni infarkt

Losos izboljšuje zdravje srčno-žilnega sistema. Vsebuje obilo omega-3 maščobnih kislin, ki uravnavajo krvni tlak in zmanjšujejo tveganje za nastanek zvišanega krvnega tlaka, miokardnega infarkta in ateroskleroze. Poleg tega zmanjšuje tveganje za zamašitev arterij in sodeluje pri zmanjševanju kroničnega vnetja v telesu. Številne raziskave so potrdile, da slednje pomeni bistveno večje tveganje za nastanek številnih bolezni, vključno z različnimi vrstami raka, boleznimi srca in ožilja, sladkorne bolezni tipa 2 ter srčne in možganske kapi.


Izboljšuje zdravje in funkcijo možganov

Znanstveniki so odkrili, da losos lahko izboljša tudi razpoloženje. Uživanje lososa izboljšuje možgansko aktivnost, koncentracijo in spomin. Je odličen vir DHA-maščobnih kislin, za katere je dokazano, da imajo pozitiven učinek na kognitivne funkcije. Znanstveniki poudarjajo, da je zelo pomembno, da otroci redno uživajo to vrsto ribe, saj to pripomore k doseganju kvalitetne in daljše koncentracije. Preliminarne raziskave so pokazale, da lahko losos lahko zmanjša tveganje za nastanek motenj pozornosti.

Izboljšuje kakovost spanja

Če spadate med tiste, ki imajo težave z nespečnostjo, povečajte vnos lososa v vaši prehrani. Znanstveniki so potrdili, da imajo ljudje, ki redno jedo lososa, kvalitetnejše spanje z manj nočnimi prebujanji. Ta riba vsebuje namreč triptofan, ki ima tudi blag pomirjevalni učinek, zaradi katerega se boste lažje in hitreje sprostili.

Izboljšuje vid

Losos ščiti zdravje oči in izboljšuje vid. Raziskave so pokazale, da lahko z rednim uživanjem lososa zmanjšamo tveganje za nastanek suhih oči in izgube vida. To pa zato, ker losos vsebuje flavonoide in maščobne kisine, ki pozitivno vplivajo na zdravje oči.

Izbira lososa

Pred pripravo lososa je zelo pomembno, da ga znamo pravilno izbrati in shraniti. Na tržišču je dostopen losos v različnih oblikah, od svežih in zamrznjenih filejev do dimljenega in konzerviranega lososa. Sveži losos mora imeti gladko in vlažno kožo ter temne in bistre oči. Če ga ne nameravate porabiti v nekaj dneh, ga raje zamrznite.


VEČ VSEBIN: