Ločitev: Kako se spopasti z razhodom

Ločitev ali prekinitev dolgoletne zveze za večino ljudi predstavlja precejšen šok. Medtem ko se nekateri po dogodku relativno hitro spravijo na noge in nadaljujejo s svojim življenjem, pa je to za druge precej težje. Ločitev oziroma razpad zveze tako pogosto pomeni oviro pri spopadanju z vsakodnevnimi obveznostmi.


V skrajnih primerih je vsekakor smiselno poiskati tudi pomoč strokovnjaka. To velja še posebej takrat, kadar je od razhoda minilo že kar nekaj časa, vendar ne zaznate izboljšanja počutja ali pa se vaše stanje celo poslabšuje.

Ločitev - razhod

Imate občutek, da boste zmogli sami, vendar bi kljub temu potrebovali koristen nasvet, ki bi vam pomagal prebroditi težavno obdobje v vašem življenju? V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj uporabnih taktik, ki bodo preusmerile vaše misli in vam pomagale, da ponovno zadihate s polnimi pljuči ter začnete uživati v življenju.

Ločitev: Spravite svoje telo v gibanje

Mnogi ljudje postanejo po razhodu s partnerjem povsem pasivni, kar lahko med drugim pomeni tudi zanemarjanje telesne aktivnosti. Pogosto se namreč zgodi, da začnete po prekinitvi zveze razmišljati o tem, da ne boste mogli nikoli in z ničimer pregnati svoje žalosti ter drugih negativnih čustev, zato vse stvari izgubijo smisel. Svetujemo vam, da ne razmišljate o tem, kako se boste počutili po določenih stvareh, ampak jih enostavno opravite, ne da bi kar koli pričakovali. Še posebej pomembno je, da poskrbite za dovolj fizične aktivnosti.


Morda se vam bo zdel ta nasvet nekoliko nenavaden, a v tem primeru, ko greste skozi ločitev, vam lahko pomaga, da začnete svoje telo dojemati kot nekakšen stroj, ki mora opraviti naloge, ki so mu »naložene«. Če boste namreč preveč razmišljali o tem, kaj je smisel določenega početja, se boste ujeli v lastne misli, kar vam bo preprečilo, da se poberete. Četudi želite popoldneve preživeti v postelji s škatlo robčkov, se poskušajte prisiliti k športni aktivnosti. To bo sprostilo napetost in jezo v vas ter občutek tesnobe. Pozitivni učinki morda ne bodo opazni takoj, zato je še toliko pomembneje, da vztrajate. Poiščite šport, ki vam ustreza, in pustite svojemu telesu, da opravi delo namesto vas, da bo ločitev pustila čim manj posledic.

Ne zanemarite svojega videza in hobijev

Podobno kot pri telesni dejavnosti je smiselno ravnati tudi pri skrbi za vaš videz. Ne zanemarite svoje zunanjosti, ampak poskušajte nadaljevati z vsakodnevnimi rituali. Tudi v tem primeru ne razmišljajte o tem, kdaj vam bo bolje (oziroma ali vam sploh kdaj bo), saj se lahko tako hitro izgubite v negativnih čustvih. Pri tem si lahko pomagate s koristnim trikom. Skrbite zase tako, kot da bi skrbeli za svojega otroka oziroma za nekoga, ki ga imate zelo radi. Navsezadnje je prav ljubezen do sebe osnova za vse drugo.

Medtem ko ljudje precej hitro pomagajo sočloveku, ki se je znašel v stiski in ni sposoben skrbeti zase, pogosto pozabijo, da morajo biti enako sočutni tudi do sebe. Jejte čim bolj zdravo in poskrbite za osnovno higieno, še bolje pa bo, če si privoščite tudi nekaj razvajanja, denimo dolgo sproščujočo kopel ali pa osvežitev pričeske. Pazite le, da tega ne boste počeli zato, ker bi se želeli s svojim popolnim videzom maščevati nekdanjemu partnerju oziroma mu pokazati, kaj zamuja. To je slepa ulica, ki ne vodi na svetlobo.

Podobno kot za svoje telo skrbite tudi za svoje mentalno zdravje. Nadaljujte s svojimi hobiji, četudi trenutno ne čutite pravega veselja ob stvareh, ki so vas nekoč izpopolnjevale. V začetni fazi je pomembno predvsem to, da ne prekinete rutine, ki ste je bili vajeni. Če nimate pravega hobija, je čas po razhodu idealna priložnost, da poiščete stvari, ki vas veselijo. Preizkusite različne možnosti in razmislite o svojih željah iz preteklosti, ki ste se jim odpovedali, ker na voljo niste imeli dovolj časa (ali pa vas je oviralo kaj drugega). Partnerstvo je zagotovo lahko nekaj zelo lepega, a po drugi strani je lahko zelo izpopolnjujoča tudi samota, ki nikakor ni enaka osamljenosti. Zdaj imate priložnost, da resnično odkrijete, kdo ste in kakšni so vaši talenti. Tako v vaše življenje ne bodo več vstopali ljudje, ki si v resnici ne zaslužijo, da jim posvetite svoj čas in ljubezen.


Razlikujte med stvarmi, ki jih lahko nadzirate, in tistimi, ki jih ne morete

Človeški možgani so narejeni tako, da se pogosto zapletemo v premlevanje o stvareh, na katere pravzaprav nimamo nikakršnega vpliva. Gre za povsem iracionalno početje, a kljub temu imamo občutek, da se bomo z razmišljanjem dokopali do rešitve, v resnici pa nas to odvrača od ukrepanja, povezanega s tistimi stvarmi, ki bi jih lahko spremenili. Še posebej po razhodu so pogoste takšne »avtomatske« misli in razčlenjevanje vseh podrobnosti.

Če imate tudi sami podobne težave, vam svetujemo, da vzamete list in svinčnik ter zapišete vse tisto, kar vas teži. Nato vzemite nov list in ga razdelite na dva dela oziroma stolpca. V prvi stolpec vpisujte tiste skrbi, ki vas sicer morijo, a nanje ne morete vplivati, v drugi stolpec pa vnesite vse tisto, kar lahko spremenite.

Ko se bodo naslednjič pojavile črne misli glede stvari, ki jih ne morete nikakor spremeniti, jih poskušajte zavestno ustaviti, in sicer tako, da si nekajkrat ponovite, da ne morete storiti ničesar, zato je nesmiselno zapravljati energijo za razmišljanje o tem. Sprva bo sicer težko, vendar pa boste z vajo dosegli, da boste začeli gledati na svoje skrbi precej bolj racionalno. To, da se naučite razlikovati med stvarmi, ki si zaslužijo vašo pozornost, in tistimi, ki so izven vašega nadzora, pa vam bo zagotovo koristilo tudi pri drugih področjih v življenju, ne le pri prebolevanju ločitve.

*****************