Lepotne koristi spanja

Vsi vemo, da je premalo spanja škodljivo za zdravje, povzroča stres in nas naredi manj produktivne, vpliva pa tudi na naš videz. Preverite, kako lahko dovolj spanja pozitivno vpliva na telo in lepoto.


Na dan je priporočljivo spati sedem do devet ur. Premalo spanja povzroča stres in če konstantno spimo premalo, to naše hormone vrže iz tira. Njihovo porušeno ravnovesje vodi v kopico težav, vključno s prezgodnjim staranjem. Dovolj spanja zmanjšuje nivo stresnih hormonov, zaradi česar se takoj počutimo bolje. Ker se med spanjem sprostijo naše obrazne mišice, je tudi videz kože lepši.

spanje za zdravje

Zabuhlost in temne kolobarje pod očmi so dolgo časa pripisovali pomanjkanju spanca, vendar nanje bolj vplivata zastajanje vode oziroma dehidracija. Proti zabuhlosti pa nam lahko pomaga tudi spanje. Strokovnjaki svetujejo, da je dobro spati na hrbtu, z nekoliko privzdignjeno glavo (s kakšnim vzglavnikom več). Ta položaj spodbuja odtekanje tekočine, ki se je nabrala pod očmi. Če vas pesti zabuhlost, se je pred spanjem priporočljivo izogibati slani hrani, ki zadržuje vodo, in alkoholu. Če so vaša težava temni kolobarji, vam telo sporoča, da imate vode premalo, zato pijte več!

Ko spimo, se obnavlja naša koža. Nikar ne krajšajte spanja ponoči: raziskave kažejo, da se obnova kožnih celic med spanjem v nočnem času kar podvoji! Različne telesne celice so namreč bolj aktivne v različnih delih dneva in kožne celice se obnavljajo predvsem ponoči.


Med spanjem telo proizvaja rastni hormon, ki je ključen za obnovo kože. Stimulira namreč proizvodnjo kožnih celic, sintezo kolagena in preprečuje razgradnjo beljakovin. Posledično je koža bolj elastična, polnejša in z manj gubicami. Med spanjem telo proizvaja tudi melatonin, ki deluje kot zaščitni antioksidant za kožo. Ko smo naspani, je boljši tudi pretok krvi, kar poskrbi za tisto piko na i – zdrav in sijoč videz kože.

Dokazano je, da spanje spodbuja rast las. Poleg tega uravnava proizvajanje stresnega hormona kortizola, ki lahko vodi v različne težave, tudi v izpadanje las. Zapomnite si: ko naše telo ne dobi dovolj spanja, bo težilo k ohranitvi vitalnih organov in zanemarilo vse, kar je v tistem trenutku manj pomembno. Sem spadajo predvsem koža in lasje, zato se pomanjkanje spanja najprej pozna na njih.

Preverite tudi, kako na zdravje vpliva spalni položaj.

*****************