Leča – dragocen vir številnih hranil

Leča vsebuje malo kalorij, hkrati pa je nadvse bogata s številnimi hranili. Odlična je za pripravo solat, različnih namazov, prilog, krepkih juh … Preprosto jo je pripraviti, zaradi neizrazitega okusa pa se odlično poda k skoraj vsem živilom.


Odličen vir beljakovin in kompleksnih ogljikovih hidratov

Leča vsebuje kar 30 odstotkov biološko aktivnih beljakovin, ki jih telo v procesu presnove zlahka izkoristi. S skodelico leče bomo tako zaužili kar 18 gramov beljakovin. Visoka vrednost beljakovin leči daje tudi večjo nasitnost. Poleg tega v leči najdemo tudi dragocene ogljikove hidrate, ki počasi preidejo v kri, tako da je raven sladkorja v krvi trajnejša in stabilnejša.

Leča

Leča nam je v pomoč pri zniževanju povišanega holesterola in sladkorja v krvi

Leča vsebuje veliko v vodi topnih prehranskih vlaknin, ki pomagajo uravnavati raven holesterola v krvi, prav tako pa so v pomoč tudi pri zniževanju povišane ravni krvnega sladkorja. Zaradi visoke vsebnosti prehranskih vlaknin leča preprečuje hitre dvige sladkorja v krvi, zato je nadvse primerna za sladkorne bolnike ter ljudi, ki imajo težave z odpornostjo na inzulin.

Zadostno vrednost prehranskih vlaknin v prehrani prav tako povezujejo z manjšim tveganjem za razvoj bolezni srca in ožilja. Ker smo po uživanju hrane, ki je bogata z prehranskimi vlakninami, siti dlje, so lahko tovrstna živila, med njimi tudi leča, odlična izbira pri izgubi odvečne telesne mase. S skodelico leče bomo zaužili kar 16 gramov prehranskih vlaknin.


Cink za boljšo odpornost

V leči najdemo tudi veliko železa, pa tudi kalcija in kalija, 100 gramov živila pa vsebuje tudi kar miligram cinka. Cink namreč pospešuje nastajanje spolnih hormonov in skrbi za boljše čutno doživljanje, zato z uživanjem leče v sebi prebujamo tudi spolno slo in krepimo vitalnost. Cink v kombinaciji z vitaminoma B6 in B8 skrbi še za obnavljanje vseh telesnih celic, prav tako pa cink odločilno vpliva tudi na razvoj umskih sposobnosti. Pri nosečnicah pogosto pride do pomanjkanja tega mikroelementa, zato naj v obdobju veselega pričakovanja le uživajo veliko stročnic.

Cink skrbi tudi za boljšo odpornost našega telesa in nas pomaga uspešno ščititi pred različnimi okužbami, varuje pred gripo, z njim pa lahko notranje zdravimo različne kožne bolezni in celo herpes.

Leča za zdravje srca in ožilja ter več energije

Številne raziskave so dokazale, da uživanje hrane, bogate s prehranskimi vlakninami, zmanjšuje tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja. Leča prav tako vsebuje veliko folatov in magnezija, ki ravno tako pozitivno vplivajo na zdravje našega srca in ožilja. Folati znižujejo raven homocisteina, ki sicer predstavlja velik dejavnik tveganja za razvoj srčno žilnih obolenj. Magnezij skrbi za boljši pretok krvi, kisika in hranil po telesu. Nizke vrednosti magnezija med drugim povezujejo prav s povečanim tveganjem za razvoj bolezni srca in ožilja.

V leči najdemo tudi precej železa, ki prenaša kisik po telesu. Prehrana, bogata z železom, nam omogoča, da smo polni energije ter da naš metabolizem deluje s polno paro.


Dobro je vedeti

Za razliko od fižola leče ni treba predhodno namakati, poleg tega pa je tudi kar hitro kuhana, saj jo pripravimo že v 20 do 30 minutah. Rjava in zelena leča lepo ohranita svojo obliko in sta zato primerni za pripravo solat ali prilog, medtem ko se rdeča leča skuha hitreje in je zaradi svoje teksture primernejša za pireje.

Za konec pa naj vam postrežemo še z receptom za okusno pikantno juho iz rdeče leče, katere priprava je hitra in preprosta.

Juha iz leče

Sestavine

  • ena, na drobno nasekljana čebula
  • 1 jušna žlica oljčnega olja
  • 1 do 2 jušni žlici rdeče curryjeve paste (namesto tega lahko uporabite tudi čili ali kajenski poper)
  • 300 g rdeče leče
  • 200 ml kokosovega mleka

Priprava


Na oljčnem olju prepražite čebulo, v posodo stresite lečo, zalijte z vodo, nato pa dodajte še curryjevo pasto. Kuhajte približno 20 minut. Na koncu dodajte še kokosovo mleko in na šibkem ognju pustite vreti še nekaj minut. Solite po okusu.

*****************