Krepak imunski sistem nas ščiti pred okužbami

Dober imunski sistem je ključnega pomena za naše zdravje. Lahko nas zaščiti pred številnimi boleznimi, ob tem pa se moramo zavedati, da ima nanj močan vpliv med drugim tudi naša genska zasnova. Poleg tega pa nanj močno vplivajo tudi številni drugi dejavniki iz okolja, med katerimi še posebej izpostavljamo zdravo prehrano.


V zadnjem času se z vplivom prehrane na delovanje imunskega sistema ukvarja vedno več raziskav. V hrani najdemo vitamine, minerale in še kopico drugih, kompleksnejših sestavin, za katere raziskave dokazujejo, da lahko z njihovo pomočjo vplivamo na delovanje imunskega sistema ter tako krepimo odpornost na različne virusne in bakterijske okužbe, pa tudi na rakaste tvorbe.

Imunski sistem

Prehrana in imunski sistem

Vse, kar se znajde v naših ustih, vpliva na delovanje belih krvnih celic, ki varujejo telo pred okužbami in rakom. Gre za nevtrofilne levkocite, ki goltajo in uničujejo bakterije in rakaste celice, ter limfocite, ki vključujejo T-celice in B-celice ter makrofage, celice ubijalke. Limfociti B izdelujejo protitelesa, ki uničujejo vsiljivce, viruse, bakterije in tumorske celice. Limfociti T skrbijo za usmerjanje številnih imunskih aktivnosti ter izdelujejo interferone in interleukine, ki igrajo zelo pomembno vlogo pri  preprečevanju okužb in rakavih obolenj. Celice ubijalke pa so tiste, ki predstavljajo prvo obrambo telesa pred rakom, uničujejo rakaste celice, pa tudi celice, ki so okužene z virusi.

Številne raziskave so že potrdile, kako zelo pomembno vlogo igra hrana pri krepitvi imunskega sistema in zaščiti pred različnimi oblikami okužb.


Uživajte jogurt

S pomočjo jogurta že stoletja odganjajo bolezni. Jogurt lahko namreč ubija in onesposoblja bakterije, poleg tega pa tudi odlično krepi imunski sistem. Jogurt lahko pospešuje nastajanje gama interferona, spodbuja dejavnost celic ubijalk ter skrbi za pospešeno nastajanje protiteles.

Šitake

Tudi z uživanjem gob šitak lahko vplivamo na krepitev imunskega sistema. Zdravniki tradicionalne kitajske medicine že dolgo cenijo njihovo zdravilno moč. Vsebujejo namreč lentinan, ki ima izjemno močno imunostimulativno delovanje. Lentinan prav tako izjemno krepi našo imunsko odpornost, uravnava pa tudi biološki odziv ter spodbuja delovanje T-limfocitov. Madžarski raziskovalci so prav tako dokazali, da lentinan zavre razrast rakastih celic napredujočega pljučnega raka.

Česen za krepak imunski sistem

Tudi česen je eno od živil, ki uspešno krepijo imunski sistem. Deluje namreč protivirusno, protibakterijsko in protirakavo, prav tako pa poveča tudi imunsko delovanje. Še posebej učinkovito spodbuja moč limfocitov-T in makrofagov, ki so bistveni za optimalno imunsko delovanje.

Uživajte veliko sadja in zelenjave

Prednost dajte špinači, korenju ter drugi zelenjavi in sadju, ki vsebuje veliko beta karotena. Raziskave namreč kažejo, da beta karoten krepi imunsko obrambo proti bakterijskim in virusnim okužbam, pa tudi proti raku.  Beta karoten poveča odstotek imunskih celic, ki se bojujejo proti specifičnim okužbam ter aktivira limfocite in T-celice. Več ko je beta karotena, večje je število varovalnih imunskih celic.


Tudi cink spodbuja delovanje imunskega sistema

Ta mineral spodbuja delovanje imunskega sistema, izdelavo protiteles in T-celic, pa tudi dejavnost belih krvničk. Če nam primanjkuje cinka, smo večkrat prehlajeni in dovzetni za okužbe dihalnih poti.

Najboljša prehrana za odpornost proti okužbam naj torej vsebuje veliko sadja in zelenjave, veliko beta karotena in vitamina C. Pomembno je omejiti uživanje maščobnih kislin omega 6, saj povzročajo vnetja v telesu. Prav tako se izogibajte sladkorju, saj dokazano zmanjšuje odpornost.