Koristni triki za lažje obvladovanje stresa

Stres se zdi skoraj neizogiben sestavni del naših življenj. Čeprav se dejavnikom, ki sprožajo stres, ni mogoče povsem izogniti, pa to še ne pomeni, da smo nemočni. Velikokrat je od nas samih odvisno, kako močno nam bodo prišle stresne situacije do živega. Ker vemo, da lahko pusti stres tudi resne posledice na našem zdravju, je zelo pomembno, da poskusite čim prej poiskati tehnike, s katerimi ga boste lahko obvladali. Ponujamo vam nekaj zanimivih predlogov – preprostih, a obenem izjemno učinkovitih.


Sprostitev

Vizualizirajte mir in občutek sproščenost

Sproščenost in mir se zdita zelo abstraktna pojma, zato v trenutkih stresa nimamo najboljše predstave, kaj to sploh pomeni. Precej lažje se boste sprostili, ko bo to potrebno, če boste sproščenost in občutek miru povezali z bolj konkretnimi predstavami. Vzemite si čas, zaprite oči ter si zamislite idealno situacijo in okolje, v katerem bi bili povsem mirni in svobodni. To je lahko peščena plaža, osamljen vrh gore ali nekaj povsem tretjega. Poskušajte dodati tej predstavi čim več podrobnosti. Osredotočite se na detajle, kot so vonji, zvoki ipd. Tako boste ustvarili svoj kotiček, čeprav »samo« v glavi«, kamor se boste lahko zatekli, ko boste pod stresom. Zagotovo vam bo to pomagalo pri pomiritvi.

Večkrat si vzemite čas za »mini masaže«

Znano je, da imajo lahko masaže izjemno sproščujoč učinek na naše zdravje. Vendar pa so lahko profesionalne masaže precej drage, poleg tega pa vam vzamejo precej časa. Prav čas pa je pogosto tisto, česar ljudem, ki so nenehno pod stresom, najbolj primanjkuje. Namesto da pristanete na načelo »vse ali nič«, naredite kompromis. Kratke masaže, ki jih izvedete kar sami, si privoščite večkrat dnevno. Trajajo lahko tudi zgolj minuto ali dve, vključite pa lahko različne dele telesa. Preprosta možnost je na primer ta, da s palcem ene dlani zmasirate drugo dlan. Presenečeni boste, kako pozitiven učinek na vaše počutje ima lahko ta izjemno preprosta tehnika.

Smejte se, tudi če v resnici niste srečni

Morda se vam zdi, da vam svetujemo, da se pretvarjate pred drugimi, čeprav ste globoko v sebi nesrečni in pod stresom, vendar to nikakor ni naš namen. Bistvo tega trika je, da lahko smeh že sam po sebi povzroči, da postanemo bolj srečni in sproščeni. Ob smejanju se namreč impulzi z obraznih mišic prenesejo do določenega dela možganov, kjer se »prevedejo« v srečo. Ne drži torej le, da se smejimo, ko smo srečni, ampak se smejemo tudi, da bi bili srečni!


Začnite piti brezkofeinsko kavo

Pri obvladovanju stresa vam lahko pomaga tudi to, da se odpoveste kavi – ali vsaj občutno zmanjšate količino, ki jo popijete dnevno. Sprva bo morda težko, vendar boste sčasoma zagotovo opazili, da se počutite precej bolje. V vmesnem obdobju si lahko pomagate tudi z brezkofeinsko kavo. Najprej zamenjajte samo eno skodelico, postopoma pa količino povečujte.

Preprosto recite ne

Velikokrat slišimo, da se moramo naučiti, kako reči ne. Kaj pa, če je vam povemo, da je to v bistvu nekaj, kar vsi že znamo? Tako ne potrebujete posebnega »treninga«, saj to v resnici pomeni zgolj odlašanje. Ob prvi primerni priložnosti preprosto zavrnite ponudbo, do katere vam ni. Tako bo odpadel tudi precejšen del stresa. Zavedati se morate, da imate omejitve, tako kot vsak človek – obenem pa poskrbeti, da bodo za te meje vedeli tudi drugi.

Pomagajte si z aromaterapija

Eterična olja so lahko izjemno močno orožje v boju s stresom. Določena so pri tem še posebej učinkovita. V mislih imamo predvsem eterično olje sivke, mete, kamilice in timijana. V manjšo posodico s pokrovčkom nasujte malce kamene soli, ki ji dodajte nekaj kapljic izbranega eteričnega olja. Zaprite in pospravite v torbico. Ko boste pod stresom, iz torbice preprosto potegnite posodico, jo odprite in nekajkrat globoko vdihnite. Presenečeni boste, kako hitro vas lahko to pomiri.

Rezervirajte si čas za skrbi

Zdi se nenavadno. Želeli bi, da stres ne bi imel tako velikega vpliva na vaše življenje in zdravje, mi pa vam svetujemo, da si vzamete še dodaten čas, namenjen skrbem. Vendar pa je lahko v resnici ta pristop izjemno osvobajajoč. Če boste vedeli, da imate na voljo čas, ki bo namenjen izključno tistim stvarem, ki vas morijo, bodo imele te manjši vpliv na vaš vsakdan. Tako se boste v številnih situacijah precej lažje sprostili, namesto da bi nenehno premlevali vse, kar vas teži. V »seštevku« to pogosto pomeni precej manj stresa.


Povečajte vnos vitaminov in mineralov

Pomanjkanje vitaminov je lahko eden izmed dejavnikov, zaradi katerih doživljajo nekateri ljudje stresne situacije precej intenzivneje kot drugi. Še posebej problematično je lahko pomanjkanje vitaminov iz skupine B. Več vitaminov tako pogosto pomeni manj stresa. Za sprostitev pa so lahko pomembni tudi določeni minerali, seveda predvsem magnezij.

*****************