Kolagen v telesu opravlja zelo pomembne naloge

Kolagen lahko laično opišemo kot lepilo, ki telo drži skupaj. Vsekakor drži, da bi brez kolagena naše telo dobesedno razpadlo. Več kot 80 odstotkov kože na primer sestavlja prav kolagen. Kolagen je prav tako glavni sestavni del kit in ligamentov. Kolagen sicer najpogosteje povezujemo z ohranjanjem lepe, napete in mladostne kože, vendar pa ima poleg tega še številne druge pomembne naloge v telesu.


Kolagen

Kolagen in njegove funkcije

Kolagen je zares zelo pomembna beljakovina, ki jo najdemo povsod po telesu – pravzaprav v vseh vezivnih tkiv, od kože do kosti, prisoten pa je tudi v organih in krvnih žilah. Njegove funkcije v našem telesu so zares zelo raznolike.

Koža

Kolagen je strukturna beljakovina, ki igra zelo pomembno vlogo pri vezavi vlage v koži. Če je tvorba kolagena v celicah zmanjšana, se v koži veže manj vlage, koža pa je suha in zgubana. Prav zato je na tržišču vedno več izdelkov, ki vsebujejo tudi kolagen. Tvorbo kolagena lahko z nekaj preprostimi spremembami prehrani spodbudimo sami, tako da ni treba takoj poseči po različnih kozmetičnih pripomočkih. Če to želimo doseči, potrebujemo kakovostne beljakovine rastlinskega in živalskega izvora, prav tako pa tudi veliko vitamina C in karotenoidnih snovi, ki predstavljajo predstopnjo nastanka vitamina A.

Kosti

Kolagen pomembno vlogo igra tudi pri tvorbi kosti. Kosti so namreč sestavljene iz kolagena in minerala, imenovanega hidroksiapatit. Tako kolagen kot hidroksiapatit pomembno prispevata k strukturi, gibljivosti in moči kosti.


Mišice

Kolagen je zelo pomemben tudi za delovanje mišičnih tkiv. Kolagenska vlakna dajejo mišicam moč in strukturo ter ves čas skrbijo za njihovo optimalno delovanje. Kolagenska vlakna ne sestavljajo le skeletnih mišičnih vlaken, ampak tudi gladke mišice, prav tako pa tudi srčno mišico.

Krvne žile

Na kolagen pa ne smemo pozabiti niti takrat, ko govorimo o delovanju krvnih žil. Kolagen namreč gradi stene ven, arterij in kapilar. Žilam daje, moč strukturo in fleksibilnost ter jim tako omogoča, da se kri po njih učinkovito pretaka.

kolagen molekule

Živila za tvorbo kolagena

Hranilno bogata prehrana je za tvorbo kolagena zelo pomembna. Kolagen je zares zelo pomembna strukturna beljakovina, ki koži in drugim telesnim tkivom (koži, kostem, sklepom, hrustancu in drugim vezivnim tkivom) daje obliko in moč.

Hrana, bogata z vitaminom C

Prav vitamin C je za proizvodnjo kolagena ključen. Veliko vitamina C je v sadju in zelenjavi, vendar je zelo občutljiv na svetlobo in visoke temperature. Vitamin C uničuje kajenje, zato ga morajo kadilci in kadilke za ohranjanje lepše kože in zdravja na splošno zaužiti veliko več.


Osteoartritis je denimo stanje, ki uničuje kolagen, zaradi česar pride do bolečih oteklin in vnetja v sklepih. Priporočamo, da uživate pomaranče, papaje, limone, kivi, grenivko in jagode. Od zelenjave posegajte po brokoliju, špinači, papriki, repi, zelju …

Hrana, ki vsebuje baker

Baker je mineral, ki v telesu pomaga pri tvorbi krvnih celic, melanina in kolagena. Z uživanjem z bakrom bogatih živil tako poskrbimo tudi za povečano tvorbo kolagena. Dobra izbira so denimo meso (na primer jetra), ostrige, školjke, zelenolistna zelenjava, stročnice, oreščki.

Posezite po živilih, ki vsebujejo vitamin B3

Vitamin B3 naj bi ravno tako prispeval k večji tvorbi kolagena ter zmanjševal nastanek različnih pigmentnih madežev na koži. Veliko vitamina B3 (niacina) najdemo na primer v perutnini, svinjini, tunini, kvasu, jetrih, datljih, arašidih, kalčkih, suhih marelicah in slivah, lososu, žitih, avokadu, sončničnih semenih.

Tudi železo igra pomembno vlogo pri izgradnji kolagena

Tudi železo lahko pomaga pri tvorbi kolagena. Železo namreč predstavlja sestavni del gradnikov kolagena (deluje skupaj z askorbinsko kislino, silicijem, prolinom in lizinom). Železo najdemo v govedini, jagnjetini, divjačini, otrobih, sezamu, sardinah, suhih marelicah in slivah, tunini, rakih, rumenjaku, špinači, ohrovtu, celozrnatih žitih, oreščkih.


*****************