Kokosovo olje ohranja zdravje možganov

Kokosovo olje velja za superživilo, saj ima izjemno pozitivne učinke na zdravje. Sestavine v njem blagodejno vplivajo na številne bolezni – vse od kožnih do Alzheimerjeve. Ga že uporabljate?


Če kokosovega olja do sedaj še niste uporabljali, začnite. Vključite ga v vsakodnevno prehrano in se prepričajte o njegovih zdravilnih učinkih. To olje povezujejo s preprečevanjem raka in srčno-žilnih bolezni. Varuje tudi možgane.

Kokosovo olje

Odlično vpliva na zdravje možganov

Človeški možgani so sestavljeni pretežno iz maščob, ki predstavljajo kar 60 % njihove teže. Delovanje tega vitalnega organa je močno odvisno od naše prehrane. Kokosovo olje se je izkazalo za odličen vir energije za možgane.

Možgane »poganja« glukoza. Ker je ne morejo skladiščiti, jo porabljajo sproti. Zaradi neustrezne prehrane začne nivo glukoze v možganih nihati. Ko možgani nimajo dovolj glukoze, postanemo utrujeni, izčrpani, smo brez volje, lahko nas popadeta tudi nasilnost ali depresivnost (simptomi hipoglikemije). Da bi se izognili tem simptomom, je dobro, da možganom zagotovimo dodaten vir energije. Kokosovo olje je idealno, saj se v telesu razgradi na ketone, ki so prav tako kot glukoza »gorivo« za možgane. Ketoni predstavljajo alternativni vir energije in pomagajo ponovno zagnati presnovne procese v možganih.


Visoka vsebnost maščob v kokosovem olju upočasnjuje proces staranja možganov, izboljšuje spomin in preprečuje motnje spomina ter je učinkovita alternativa antidepresivom.

Pomaga tudi pri Alzheimerjevi bolezni

Študija iz leta 2004, ki so jo objavili v reviji Neurobiology of Aging, je pokazala, da ena jedilna žlica kokosovega olja (14 gramov) vsebuje dozo srednjeverižnih trigliceridov, ki takoj izboljšajo kognitivno funkcijo starejših z motnjami spomina, kot je Alzheimerjeva bolezen.

Srednjeverižni trigliceridi so primarna sestavina kokosovega olja. So maščobe s krajšimi verigami od običajnih – to jim omogoča lažjo absorpcijo v telesu. Ker zmanjšujejo odpornost tkiv na inzulin, telesu zagotavljajo dodaten vir energije, ki pomaga možganom pri presnavljanju hranil. V različnih študijah so pri vseh udeležencih dokazali, da vnos srednjeverižnih trigliceridov (v primerjavi s placebom) prispeva k boljšemu pomnjenju.