Katera živila nas najbolj nasitijo?

Če ste neprestano lačni in se, ker morda nimate časa za pripravo konkretnega obroka, in se zato tolažite s hitro hrano in prigrizki, se lahko hitro zgodi, da se bo lakota prav kmalu vrnila. Obstajajo pa živila, s pomočjo katerih se boste nasitili za dlje časa, tako pa vase spravili manj hrane in obdržali vitko postavo.


Najbolj nasitna hrana

Krompir

Krompir po navadi uvrščamo v kategorijo slabših živil, in to zaradi visokega glikemijskega indeksa. Srednje velik krompir ima približno 160 kalorij, pet gramov beljakovin in tri grame vlaknin. Nutricionistka Joy Dubost pravi, da krompir zaradi tega izredno dobro nasiti.

Jabolka

Srednje veliko jabolko vsebuje do šest gramov vlaknin in izredno veliko antioksidantov. Nedavna raziskava z univerze v Washingtonu pa je pokazala, da imajo jabolka vrste granny smith še eno posebnost. Zaradi velike količine težje prebavljivih sestavin znanstveniki pravijo, da ta jabolka pomagajo pri vzpostavitvi zdravega ravnotežja bakterij v debelem črevesju, stabilizirajo prebavne procese, pomagajo povečevati občutek sitosti in zmanjšujejo tveganje za zdravstvene težave.

Mandlji

Ti okusni oreški so popoln vmesni obrok, ki nas hitro nasiti, zaradi tega pa tudi ob rednem obroku, ki sledi, pojemo manj. Manjša skodelica mandljev vsebuje okoli 160 kalorij, z njo pa zaužijete tudi pomembno količino maščob, vlaknin in beljakovin. Mandlji so bogati tudi z vitaminom E, ki pomaga k zdravim lasem, koži in nohtom.


Leča

Zahvaljujoč 13 gramov beljakovin in 11 gramov vlaknin v eni porciji vas leča lahko nasiti za več ur. Nedavna študija je pokazala, da stročnice vplivajo na sitost, tisti, ki so jedli lečo, pa so bili pogosto dlje siti od tistih, ki je jedli kruh, testenine ali mesne jedi.

Limona

Limonin sok lahko dodate solati ali ribam, poleg tega da jedem izboljša okus, pa pomaga tudi v boju proti lakoti. Limona v črevesju pomaga vzpostaviti optimalni pH, zaradi svojih sestavin pa jo pogosto vključijo tudi v diete za hujšanje.

*****************