Dajte svoji karieri nov zalet

Delovno okolje ima zelo močan vpliv na našo delovno storilnost. To, kako se počutimo na delu, je zelo pomembno – ne nazadnje tam preživimo dobršen del dneva. Vam vaše delovno okolje zagotavlja mir in spodbuja vašo ustvarjalnost ali pa se v službi počutite nelagodno, ste napeti in raztreseni?


Kariera

Urejena delovna površina – večja delovna učinkovitost

Če želimo biti karseda ustvarjalni in delovno učinkoviti, mora biti tako tudi naše delovno okolje – naj bo torej čim bolj prijetno in umirjeno. Najprej začnite s svojo delovno mizo – če na njen vlada pravi nered, to zagotovo ne prinaša dobre energije. Kdo lahko sploh kaj najde v grmadi papirjev?

Vzemite si nekaj minut in dodobra preuredite svojo delovno površino. Z nje odstranite vse, česar ne potrebujete in naredite prostor za vse, kar na njej ne sme manjkati. Pri tem poskušajte ostati čim bolj minimalistični. Seveda je vse odvisno od narave vašega dela, a lepo pospravljena miza diha in z njo lahko lažje dihate tudi vi.

  • Vaša pisalna miza naj bo torej čim bolj prazna. Na njej naj bo prostor zgolj za aktualne projekte, s katerimi se ukvarjate. Tako boste ohranili nadzor.
  • Vse papirje, ki jih ne potrebujete več, zavrzite.
  • Stvari delajte sproti. Ne dovolite, da bi se na vaši mizi nabrala gora papirjev, za katere sploh ne veste, kaj bi z njimi.

Kaj vse še vpliva na našo delovno storilnost?

  • Ko enkrat sedite za urejeno in lepo pospravljeno mizo, začnite razmišljati o svoji drži. Kakšna je vaša drža za pisalno mizo? Vas pogosto mučijo bolečine v hrbtu? Če opravljate pretežno sedeče delo, je zelo pomembno, kakšna je vaša drža. Bodite pozorni, kako sedite, prav ta pa si med delom večkrat vzemite odmor in naredite nekaj razteznih vaj.
  • Pomembno je, da na delu zaradi različnih motečih dejavnikov ne izgubljamo preveč časa za stvari, ki bi jih lahko opravili hitreje. Naredite seznam delovnih obveznosti določenega dne in okvirno ocenite, koliko časa boste za določeno nalogo porabili. Naloge je torej treba vedno tudi ovrednotiti: Katera je najbolj zahtevna naloga? Te se morda lotite prve. Katera vam bo vzela več časa? Katera lahko počaka na naslednji dan? Vse to je zelo pomembno, saj se boste na podlagi tega znali bolje organizirati. Pomembno je, da se načrta tudi držite oziroma ga prekršite samo v skrajni sili.
  • Vsako uro naredite kratek premor. Sprehodite se po pisarni, naredite nekaj razteznih vaj, pojdite se nadihat svežega zraka, lahko naredite nekaj dihalnih vaj. Tako se boste osvežili, si “spraznili” glavo in si povrnili potrebno koncentracijo.
  • Naučite se prisluhniti svojemu bioritmu. Kdaj ste najbolj delovno storilni, kdaj je največja vaša ustvarjalnost? Nekateri ljudje zlahka vstanejo zgodaj zjutraj, drugi brez težav delajo pozno v noč. Ko boste bolje spoznali sami sebe, boste točno vedeli, kateri del dneva je “vaš” del dneva – torej čas, ko ste najbolj ustvarjalni in naredite največ. Ta čas potem izkoristite za najzahtevnejše naloge.
  • Zelo pomembno je, da delovnih nalog ne prelagate na poznejši čas, še posebej, če bi jih lahko naredili že zdaj. Če neko nalogo prestavljate in prestavljate in ta čas, ki bi ga sicer namenili njej, raje zapravite za kaj popolnoma neproduktivnega, se boste slej ko prej znašli v precej nezavidljivi situaciji. Zakaj bi si oteževali življenje? Stvari naredite sproti. Pika.
  •  Znebite se vseh distraktorjev. Kaj največkrat moti vaš delovni ritem? Ali ves čas pregledujete elektronsko pošto, berete bloge, ste prijavljeni na katero od socialnih omrežij? Vsak dan si postavite določene omejitve in se jih tudi držite: Lahko si določite čas, ki ga boste na primer preživeli na socialnih omrežjih.

*****************