Kako si pomagamo pri otekanju nog

Kadar tekočina, ki se sicer pretaka po krvnih in limfnih žilah, začne zastajati v celicah in prostoru med njimi, govorimo o zastajanju vode v telesu. Najpogostejši krivec je navadno prekomerno uživanje soli, vendar pa so lahko vzroki tudi drugje. Včasih zadrževanje vode v nogah povzročajo neprimerne hlačne nogavice, ki imajo na vrhu močno elastiko, tudi hormonsko neravnovesje lahko povzroči takšno stanje. Tovrstne težave lahko zdravimo z diuretiki, vendar se na tak način z vodo izločajo tudi pomembni minerali, ki med drugim skrbijo za zdravo srce. Ravno pri starejših ljudeh je za zastajanje vode pogosto krivo popuščanje srca.


Zatekanje nog

Pijmo več vode

Ironično, pa vendar resnično: če nam zastaja voda v telesu, nam lahko pomaga dodatno pitje vode. Včasih v primeru dehidracije telo shranjuje vodo na neprimernih mestih, na tak način pa se bori s pomanjkanjem tekočin. Če začnemo piti več vode kot običajno, bomo tudi pogosteje urinirali, s tem pa se bo iz telesa izločilo več soli. Odrasel človek naj bi na dan spil liter vode na 25 kg svoje telesne teže. Če torej tehtamo 75 kilogramov, moramo spiti približno 3 litre vode na dan.

Omejimo vnos soli

Ker je eden glavnih krivcev zastajanja vode v telesu višek soli, začnimo nemudoma uživati manj soli. Na pretirano slan okus hrane se naš okus navadi, vendar se tega lahko tudi odvadi, samo dovolj vztrajni moramo biti. Izogibajmo se vsem obdelanim živilom, jušnim kockam, juham iz vrečke in že pripravljeni zamrznjeni hrani, saj ta navadno vsebuje preveč soli. Raje kuhajmo sami in uporabljajmo sveže sestavine, pri tem pa bodimo s soljo varčni.

Redno uživajmo regrat in peteršilj

Spomladi jejmo regrat, najbolje vsak dan ali vsaj na dva dni, poleti si na solate dodajajmo peteršilj. Tako regrat kot tudi peteršilj spadata med naravne diuretike, ki bodo pospešili izločanje vode iz telesa. Regrat vsebuje tudi obilo kalija, ki ga je pri opisanih težavah priporočljivo dodajati, iz njega pa si lahko pripravimo tudi čaj in ga pijemo pozimi. Čaj si lahko skuhamo tudi iz posušenega peteršilja, dve čajni žlički prelijemo s skodelico vrele vode, pustimo 15 minut, precedimo in popijemo.


Telovadimo

Redna zmerna telesna vadba nam prav tako pomaga omejiti otekanje v nogah.Z izvajanjem vaj za krepitev mišic namreč potiskamo odvečno tekočino skozi vene in navzgor proti srcu, gležnji in spodnji del nog pa bodo posledično manj otekali. Noge si tudi masirajmo in jim na mehanski način pomagajmo izločiti odvečno tekočino. Medtem ko sedimo na tleh z rahlo pokrčenimi nogami, jih masiramo nežno od stopal navzgor. Masirajmo vsak dan vsako nogo približno 10 minut in rezultati bodo vidni že čez 14 dni. Če nam noge otekajo v službi, si popoldne obvezno vzemimo kakšno uro časa za počitek, ležimo na kavč in podložimo noge z blazino, da bodo privzdignjene.

Nosimo hlačne nogavice

Tudi z ustreznimi hlačnimi nogavicami brez ozke elastike je moč omejiti otekanje v nogah. Če jih oblečemo takoj zjutraj, nam bodo pomagale omejiti otekanje nog. Skrivnost je v tem, da se koži tesno prilegajo, noge pa zato enostavno ne morejo oteči tako zelo, kot bi sicer.

VEČ VSEBIN: