Kako se stres odraža na naši koži

Dejstvo je, da sta koža in psiha neločljivo povezani. Od sramu ali jeze pordimo, če smo prestrašeni, pobledimo, lahko se tudi potimo, tudi kurjo polt lahko dobimo. Včasih skušamo zadrego prikriti, vendar nas izda obrazna rdečica. S kožo so povezana tudi številna rekla, če nas kaj gane, “nam gre pod kožo”, če pa nas kaj razjezi in razburi, bi najraje “skočili iz kože”. Občutljivim ljudem pravimo, da imajo “tanko kožo”, če pa kdo ob žalitvah ostane ravnodušen, ima “debelo kožo”.


Kako stres vpliva na kožo?

Stres je povezan s pojavom aken

Čeprav znanost povezave med kožo in psiho še ni do kraja raziskala, pa vsi dobro vemo, da je denimo pojav aken povezan med drugim tudi s stresom. Nezadovoljstvo, strah in zaskrbljenost lahko spodbudijo poslabšanje stanja in nastanek novih aken na našem obrazu, medtem ko je v mirnih obdobjih koža lepša in čistejša. Kadar smo duševno napeti, manj skrbimo tudi za zdravo prehrano in slabše spimo, pri negi kože pa prav tako nismo najbolj natančni.

Še nekaj kožnih bolezni, ki jih izzove stres

Na osnovi raziskav je znano tudi, da ima stres pomembno vlogo pri razvoju še nekaterih kožnih bolezni. Bolezni, pri katerih stres vpliva na poslabšanje sprememb, so psorijaza, atopijski dermatitis in kronična idiopatska urtikarija. Te bolezni imenujemo tudi psihosomatske dermatoze. Bolniki, ki bolehajo zaradi teh bolezni, imajo pogosto izraženo emocionalno reakcijo zaradi vidnih kožnih sprememb in potrebe po izolaciji.

Izognimo se stresu

Čeprav se sliši nemogoče, je še kako izvedljivo. Če na primer zjutraj vstanemo že ob zvokih prve budilke, si prihranimo nepotreben stres zajtrkovanja in pitja kave v naglici, dirkanja pri oblačenju in urejanju in zvišanju nivoja adrenalina na poti v službo ali kam drugam. Vedeti moramo, katere situacije nas spravljajo v stres bolj kot ostale, nato pa se moramo tem situacijam zavestno začeti izogibati. Načrtovanje je ključ do zmanjšanja stresa v našem življenju.


Obrazna gimnastika

Živčnost in notranja napetost dolgoročno ne prizadeneta le kože, marveč tudi izraz na našem obrazu. Zakrčene mišice izostrijo poteze, poglobijo gube in vzamejo koži naraven sijaj. Že 5 minut obrazne gimnastike dnevno sprosti mišice in izboljša prekrvavitev, poleg tega med opravljanjem vaje nastopi tudi izključevanje obremenjujočih misli in čustev in s tem sprostitev.

Dihalne vaje

Dihalne vaje so sestavni del vsake klasične sprostitvene metode, njihov čar je v tem, da jih lahko delate sami in to skoraj kjerkoli. Za 5 minut se vsedite, zravnajte hrbtenico, nato pa večkrat počasi vdihnite in izdihnite, pri čimer bodite na zihanje pozorni s štetjem. Globoko dihanje ali zadrževanje diha pri tem sploh ni potrebno, po petih minutah osredotočanja na svoje dihanje boste zagotovo bolj sproščeni.

Nasmehnite se

Raziskave so pokazale, da že samo izraz na obrazu oziroma obrazna mimika sproži povratno delovanje psihe in na naše počutje deluje blagodejno. Kako sproščujoče lahko nasmeh vpliva na stresne gube na čelu ali na gubice okoli oči in ust se lahko prepričate sami in se nasmehnete kar sami sebi v ogledalu. Življenje je prekratko, da bi se nenehno obremenjevali.

*****************