Kako se lotiti meditacije?

Beseda meditacija izhaja iz latinske besede moderi, ki pomeni zdraviti. Z meditacijo dosežemo notranji mir in se ozdravimo bolečine, trpljenja in prizadetosti. Ko smo enkrat ozdravljeni, postanemo tako močni, da smo se sposobni upreti zunanjim vplivom in živimo življenje tako, kot ga v resnici želimo – mi sami in ne nekdo drug. Preberite, kako se na preprost način lotiti meditacije.


Kako se lotiti meditacije

Meditacijo moramo izvajati v mirnem prostoru. Priporočljivo je, da je hladen in da je v njem naravna svetloba.

  1. Na začetku lahko sedite na navadnem stolu, ko boste bolj izurjeni, pa lahko sedite na blazini v položaju lotusa (sedenje, pri katerem se posamezno stopalo dotika nasprotnega stegna) ali polovičnega lotusa (sedenje, pri katerem se eno stopalo dotika nasprotnega stegna, drugo pa iztegnete pred nasprotnim kolenom).
  1. Glava naj bo dvignjena, a pazite, da vrat ne bo tog. Oči imejte zaprte ali usmerjene na neko točko na tleh, ki naj bo oddaljena kakega pol metra od vas. Namig: na začetku poskusite meditirati z odprtimi očmi, saj vas bo tako lažje zaneslo v stanje globoke sproščenosti.
  1. Roke imejte položene plosko na stegnih. Sčasoma, ko boste imeli za seboj že nekaj meditacij, jih lahko začnete postavljati v tradicionalen položaj: dlani obrnjeni navzgor, ena roka se naslanja na drugo, palca se stikata. Namig: izberite kateri koli položaj rok, pri katerem se počutite udobno – ni nujno, da sledite opisanim položajem.
  1. Ko ste tako nameščeni, si vzemite nekaj trenutkov za to, da se umirite. Dihajte počasi, ritmično in enakomerno. Začnite šteti do deset – en izdih, ena številka. Dihanje in štetje naj ne bo prisiljeno ali nadzorovano – oboje naj bo naravno.
  1. Morda vas bodo zmotili zvoki iz zunanjosti, vendar jim ne dovolite, da bi zmotili vaše počasno dihanje. Ne povezujte se z njimi, ampak jih opazujte kot zunanji opazovalec in počakajte, da izginejo.
  1. Sedaj začnite opazovati svoje misli. Lahko si v mislih naslikate nek prizor. Predstavljajte si topel pomladni dan, na nebu so beli oblački, piha rahel vetrič. Ko se vam pojavi neka misel – karkoli – jo »obesite« za oblaček in pustite, da skupaj z njim odplava naprej. Tak postopek opravite za vsako misel. Vmes nadaljujte s štetjem dihanja. Čez nekaj tednov štetje opustite. Bodite osredotočeni na zrak, ki z vdihom pride v vas in z izdihom zapusti vaše telo. Namig: sčasoma si začnite predstavljati, da zrak vstopa in izstopa v vas tri centimetre pod popkom, saj vas bo to pripeljalo v globljo meditacijo. Če bi vas to začelo uspavati, se ponovno osredotočite na usta ali nos.

Kaj storiti s poplavo misli?

Ob meditaciji se vam bodo začele pojavljati različne misli. Zagrabite prvo, ki se pojavi. Morda vas skrbi denar, morda zamujate z oddajo nečesa ali vam gre na živce šef. Zadržite posamezno misel in razmislite o tem, kaj pravzaprav pove o vas. Se nečesa bojite? Vas nekaj skrbi? Ko to razčistite, misel odslovite in se lotite naslednje.

Pri raziskovanju misli si predstavljajte, da vstopate v vse sobane vašega uma. Prav vsako očistite s pomočjo curka bele svetlobe. Predstavljajte si, da misli vstopajo v vašo glavo, a jih nato odslovite na valovih močne bele svetlobe.


Sledite poti, po kateri vas vodijo vaše misli. Kaj vas pričaka na koncu poti? Mir? Neko spoznanje? Marsikdo med meditacijo doživi razodetje ali dobi nek preblisk.

Misli lahko po meditaciji zapišete v dnevnik in tudi kasneje razmišljate o njih. Sčasoma boste začeli bolje razumevati sebe – in to je neprecenljivo darilo meditacije.

Za konec …

Med meditiranjem boste priča menjavam različnih stanj. Morda se boste kdaj počutili popolnoma razsvetljene, drugič zdolgočasene, raznežene ali popolnoma notranje umirjene. Ne razčlenjujte teh stanj in se ne ustavljajte pri njih. Dovolj je, da jih zaznate in nanje pozabite. Pri vsem skupaj je važno, da dihate. Dihanje je namreč razsvetljenje, uči budizem.

*****************