Kako se boriti z demenco?

Ohranjevanje našega duševnega zdravja je velik podvig za cel svet in posameznike, ki se jim dogajajo spremembe v možganih. Kombinacija slabe prehrane, načina življenja, dednosti pa tudi socialnih medijev, nas je zapustila v velikih težavah. Demenca je povezana predvsem s starostjo in je v zadnjih letih precej v porastu.


cKako se boriti z demenco

Statistika

V Sloveniji se je prvi center za demenco »Center za krepitev spomina«, odprl šele lani in je namenjen multidisciplinarni obravnavi oseb z demenco in pomoči njihovim svojcem. Samo v Evropi ima več kot šest milijonov ljudi demenco, število ljudi, ki živijo z demenco po vsem svetu pa se vsakih 20 let podvoji. Poročilo, ki ga je leta 2012 izdala Svetovna zdravstvena organizacija, priznava da je demenca velik zdravstveni iziv, hkrati pa poziva države, da se ukvarjajo s tem problemom. Po statističnih podatkih gre za velik in resen problem, ki vpliva na kakovost našega življenja v starosti. Preberite si nekaj nasvetov za preprečevanje demence.

Kava

Ob pitju kave pride do duševnega upada počasneje, poleg tega pa kava dobro vpliva tudi na kratkoročni spomin, sposobnost linearnega mišljenja ter prostorskega zavedanja.

Hoja

Gibanju se preprosto ni mogoče izogniti. Hoja zbistri um, ob tem pa se poveča nevrotiči dejavnik možganskega izvora ter se pokaže povečana aktivnost delov možganov, ki sodelujejo pri kompleksnih nalogah, shranjevanju spominov in prostorskemu zavedanju.


Ustrezna prehrana

Omega 3 dokozaheksaenojska kislina (DHA) je sestavina, ki preprečuje nastanek demence. Je sestavina ribjega olja in glavna maščobna kislina možganskih celic. Pomembna prelomnica v človeški evoluciji je bilo ravno odkritje visoko kakovostnih in hitro prebavljivih hranil iz morskih sadežev. DHA izboljšuje kognitivne sposobnosti pri starejših ter pri njih zmanjšuje tudi nevrovnetja pri mlajših pa izboljšuje spomin.

Ne zamahnite z roko, z mislijo da ste mladi in naredite čim prej kar le lahko za svojo lepo in varno starost!