Kako preprečiti prezgodnje staranje kože

Staranju se seveda ne moremo izogniti, lahko pa ga vsaj malo upočasnimo. Če primerno skrbimo za svojo kožo, smo videti mlajši, če se prehranjujemo zdravo in telovadimo, pa se mlajše tudi počutimo. Veliko je odvisno od nas samih. Ženske pa velikokrat delajo usodne napake, ki jih le še postarajo, zato preverite, kaj morda počnete narobe, da ste videti starejši, kot v resnici ste.


Znebite se starih navad

Kajenje in pitje alkohola sta prvi razvadi, ki ne pomagata k mlajšemu videzu. Več raziskav je celo pokazalo, da je kajenje eden od glavnih vzrokov za prezgodnje staranje. Če kadite in pijete veliko alkohola, se lahko pripravite na dehidracijo kože, nastanek gub, izgubo kolagena in elastičnosti kože pa tudi na pordelost kože.

Staranje kože

Poskrbite za vrat, rame in roke

Morda vaš obraz res ne izdaja vaših let, vrat, rame in roke pa. Tem delom, ki so večino časa na udaru zunanjih vplivov, zato vsak dan namenite posebno nego, da preprečite njihovo prezgodnje staranje. Vrat, ramena in roke navlažite vsak dan pred spanjem, čez dan pa uporabljajte sončno kremo – sonce postaja vse močnejše, čeprav tega morda (še) ne čutite.

Ne izpostavljajte se soncu

To ne pomeni, da se mu morate popolnoma izogibati, ampak da na soncu preživite le malo časa vsak dan. Izpostavljenost soncu škoduje koži in lahko vodi do gub, prezgodnjega staranja ter celo do kožnega raka. Ne pozabite na sončno kremo, če ste na soncu dlje časa, pa se večkrat namažite.


Ne dotikajte se obraza

Na rokah se ves čas zadržujejo različne bakterije, zato jih zadržujte stran od obraza in vratu. Pojavijo se namreč lahko akne pa tudi prezgodnje staranje, prav tako si ne mencajte oči in ne praskajte se po nosu. Koža okoli oči je namreč zelo občutljiva.

Umivanje obraza

Čeprav ste včasih zaspani ali utrujeni, ne pozabite na redno umivanje kože na obrazu in odstranjevanje ličil z njega. Ostanki ličil in umazanije vodijo v prezgodnje staranje, ki pa ga lahko omilite z redno higieno.

Dovolj spite

Vsak potrebuje različno dozo spanja, a v splošnem velja, da manj kot šest oziroma več kot osem ur spanja na noč za telo ni najboljše. Telo se med spanjem spočije in si nabere novih moči. V posteljo hodite pred 23. uro, saj najbolj učinkovit spanec menda nastopi med 22. uro zvečer in drugo uro zjutraj. Prav tako se izogibajte spanju na boku ali obrazu, saj je za telo najboljše spanje na hrbtu.

Vnos antioksidantov

Naj vaše telo dobi zadostno količino antioksidantov, zato v svojo prehrano vključite živila, kot so različne jagode, stročnice, temno čokolado, jabolka, artičoke, korenje, grozdje in druga živila, ki preprečujejo prezgodnje staranje.


Pijte tudi dovolj vode in čim bolj zmanjšajte raven stresa, pa boste dlje ostali mladi.

SHARE
Mojca Sladič
Po poklicu profesorica geografije in pedagoginja, po srcu pa tudi novinarka, ki ji ni vseeno za Zemljo, njeno prihodnost in naslednje generacije, ki bodo na njej živele.