Kako prenehati s prenajedanjem ter začeti spoštovati telo in hrano

Z različnimi oblikami prenajedanja ima danes težave veliko ljudi. Ljudje jemo z očmi, pod vplivom različnih čustev, s hrano mašimo praznino, jemo iz dolgčasa … Preveč pojemo tudi zato, ker je nekaj preprosto tako dobro, da bi lahko nehali. Tudi neredna prehrana lahko vodi v epizode prenajedanja. Zaradi volčje lakote nemalokrat pojemo veliko preveč, kot potrebujemo. Kako se torej soočiti s to težavo in jo premagati?


Prehranjevalne navade

Ko jeste, samo jejte. Brez različnim motilcev. Osredotočite se no, kaj jeste.

Če jeste, medtem ko gledate televizijo, igrate računalniške igrice ali brskate po internetu, potem z glavo zagotovo niste pri stvari, zato v takih okoliščinah skoraj vedno pojeste preveč. Pomembno je, da sedete za mizo in se resnično posvetite samo hrani. Bodite pozorni na vsak svoj grižljaj in se resnično zavedajte, kaj jeste.

Kar počasi.

Vemo, da je hrana zelo okusna. Ljudje svoj obrok včasih pojemo tako hitro, da na koncu sploh nimamo občutka, kakšna je bila hrana. Če jemo (pre)hitro, naš želodec prav tako ne zmore sporočiti možganom, kdaj imamo dovolj, zaradi česar spet lahko pojemo preveč. Tako, da jeste počasi, si daste možnost resnično uživati v obroku in resnično ceniti to, kar je na vašem krožniku.

Hrano res dobro prežvečite.

Ta namig se močno navezuje na prejšnjega. Če boste hrano res dobro prežvečili, boste popolnoma avtomatično tudi jedli počasneje. S tem, da hrano res dobro prežvečite, poskrbite za boljši izkoristek vseh hranilnih snovi, ki jih vaš obrok ponuja. Poleg tega pa imate tako tudi pravo priložnost, da zares okusite hrano. Potrudite se in vsak grižljaj prežvečite približno petnajstkrat.


Če boste jedli, ko vam bo dolgčas, ne boste rešili ničesar.

To, da jeste zato, ker ne veste, kaj bi drugega počeli, sčasoma postane vaša navada. Tako boste ves čas nekaj prigrizovali, ne da bi bili resnično lačni. Če imate sami že tovrstne težave, vam lahko pomaga, da vnaprej načrtujete, kaj boste pojedli določen dan pa tudi, kdaj boste kaj pojedli. Prav tako se nam pogosto dogaja, da samo mislimo, da smo lačni. V takem primeru je najbolj priporočljivo popiti velik kozarec vode in počakati približno deset minut. Če bo lakota še vedno prisotna, pa si le privoščite prigrizek.

Ne kupujte hrane, za katero veste, da jo skoraj vedno pojeste preveč.

Vsi imamo hrano, pri kateri preprosto nimamo meje. Saj veste, kako hitro izgine vsebina vrečke s slastnimi čokoladnimi piškoti? Eden od preprostih načinov, kako se izogniti tovrstni obliki prenajedanja, je, da te hrane preprosto ne kupujete.

Poslušajte svoje telo in ga spoštujte.

Uživajte hrano, po kateri se res dobro počutite in ne glejte le na trenutne užitke vaših okušalnih brbončic. Okus neke hrane ne nazadnje traja le toliko časa, dokler hrane ne pogoltnete. Če želite ugotoviti, katera hrana vam resnično dobro dene, nekaj časa skrbno pišite dnevnik prehrane. Po vsakem obroku bodite pozorni tudi na to, kako se po obroku počutite. Pomembno je, da se tudi zavedate, da bo to, kar boste pojedli danes, vplivalo tudi na vaše jutrišnje počutje. Imejte radi telo, zato mu privoščite le najboljše. Poslušajte se in skrbite za potrebe svojega telesa. Telo nam samo pove, kaj potrebuje, če smo le tako povezani sami s sabo, da uspemo slišati njegova sporočila.

Bodite hvaležni za hrano.

Pred vsakim obrokom se zahvalite za hrano, ki je pred vami. Trenutki, ki jih boste namenili razmisleku o hrani, vam bodo v veliko pomoč, da boste začeli bolj ceniti tako hrano kot tudi svoje telo. Gre za zelo preprost obred, ki pa ima na naše prehranjevanje lahko zelo velik vpliv.


VEČ VSEBIN: