Kako premagati odvisnost od kofeina?

Še vedno se premalo govori o tem, da lahko tudi kofein povzroča odvisnost, čeprav v blažji obliki kot nekateri drugi stimulansi. Ena skodelica kave se postopoma spremeni v dve, dve v tri in tako dalje, dokler brez kave niste več sposobni normalnega funkcioniranja. Podobno velja tudi za uživanje drugih napitkov in živil, ki vsebujejo kofein.


Kofein

Čeprav je kofein v zmernih količinah lahko zdrav, pa pretiravanje privede do mnogih zdravstvenih težav. Med drugim lahko prekomerne količine kofeina povečajo tveganje za previsok krvni tlak, povzročijo preobremenjenost jeter, karies, šibkejše kosi, tesnobo, glavobol, težave s spanjem in dehidracijo.

Tako je nujno, da poskušate čim bolj omejiti dnevni vnos kofeina, kar pa ni vedno lahko, saj se pogosto pojavijo odtegnitveni simptomi. Njihova intenzivnost je sicer močno odvisna od tega, koliko kofeina ste doslej uživali. Vsekakor pa se vztrajnost splača, saj se boste na koncu tega procesa odvajanja počutili precej bolje. Da bi vam nekoliko olajšali prehod, vam ponujamo nekaj koristnih nasvetov, ki vam bodo pomagali pri zmanjševanju vnosa kofeina.

Pijte veliko vode

Podobno kot pri premagovanju drugih vrst odvisnosti se tudi pri spopadanju s kofeinsko zasvojenostjo priporoča pitje zadostnih količin tekočine, najbolje vode. Naše telo namreč največ kofeina izloči prav z urinom. Več tekočine tako pomeni hitrejšo odstranitev škodljivih snovi iz telesa. Priporočljivo je, da imate ves čas pri sebi steklenico z vodo. Vsakič, ko začutite močno željo po skodelici kave ali energijskem napitku, naredite nekaj požirkov vode. To vam bo pomagalo obvladati željo, obenem pa vas voda tudi zbudi. Tako bo občutek, da nujno potrebujete kofein, če želite ostati budni, postopoma izzvenel.


Poskusite z uživanjem zelenega čaja

Tudi zeleni čaj seveda vsebuje kofein, zato to ni trajna rešitev. Vendar pa marsikomu prav zamenjava kave z zelenim čajem pomaga pri postopnem opuščanju prekomernega uživanja kofeina. Zeleni čaj vsebuje precej manj kofeina kot kava ali črni čaj, v njem pa najdemo tudi ogromno koristnih antioksidantov. Ti prav tako pripomorejo k hitrejšemu izločanju strupenih snovi iz telesa.

Začnite z redno telesno aktivnostjo

Med gibanjem se sprošča endorfin, »hormon sreče«, ki med drugim pomaga pri ublažitvi glavobola, pogostega simptoma pri zmanjševanju količine kofeina. Telesna aktivnost na svežem zraku vam bo prav tako pomagala pri premagovanju utrujenosti in zaspanosti. Priporočljivo je, da si tudi med delovnim časom privoščite krajše odmore, ki jih izkoristite za to, da vstanete, naredite nekaj korakov in raztegnete mišice. To vas bo napolnilo z energijo, zato boste lažje nadaljevali z delom in bili pri tem precej učinkovitejši, kot bi bili sicer.

Povečajte vnos magnezija

Uživanje prekomernih količin kofeina lahko privede do pomanjkanja magnezija v telesu. To je tudi glavni razlog, zakaj morate pri odvajanju povečati količine magnezija. Omenjeni mineral vam bo pomagal tudi pri morebitnem glavobolu, občutku šibkosti v mišicah, pri težavah s spanjem in pri nekaterih drugih simptomih, ki se pogosto pojavijo, ko zmanjšate vnos kofeina. Ni treba, da posegate po prehranskih dopolnilih, saj lahko večje količine magnezija najdete tudi v mnogih živilih. Z magnezijem so še posebej bogati mandlji, avokado, banane, stročnice, bučna semena, tofu, sojino mleko, indijski oreščki, orehi, krompir v lupini, polnozrnata žita in zelenolistna zelenjava.

Privoščite si prigrizek, bogat z beljakovinami

Pri odvajanju od kofeina se pogosto pojavi popoldanska utrujenost. Zaradi navade tako mnogi ljudje posežejo po skodelici kave. Namesto tega vam priporočamo manjši prigrizek, ki vsebuje veliko beljakovin. To bo prebudilo vaše telo in misli ter vam pomagalo, da premagate željo po kofeinu.


Pomagajte si z meto

Ko začutite, da se vas loteva glavobol, povezan z zmanjšanim vnosom kofeina, na robček nakapljajte nekaj kapljic eteričnega olja mete in začnite počasi vdihovati vonj. Eterično olje mete lahko po želji nanesete tudi na zapestje ali za uho. Vonj mete pomaga pri ublažitvi glavobola, zelo koristna pa je lahko tudi skodelica metinega čaja. Pomagalo vam bo tudi žvečenje žvečilnega gumija z okusom mete.

Uživajte ginseng

Ginseng je zdravilna rastlina, ki lahko poleg številnih drugih koristi pomaga tudi vsem, ki želite premagati odvisnost od kofeina. Uživanje ginsenga bo poskrbelo za nemoteno delovanje nadledvične žleze in za okrepitev imunskega sistema. Ginseng poleg tega blagodejno vpliva na ledvice, ki so ob prekomernem uživanju kofeina pogosto oslabljene. Žličko ginsenga lahko dodate svojemu zajtrku, na primer kosmičem, s čimer boste lažje obvladali svojo željo po kofeinu. Če se močna želja pojavi tudi čez dan, lahko prežvečite manjšo količino ginsenga. Pazljivi morate biti le v primeru, da imate težave s srcem, diabetes, avtoimunsko bolezen ali težave s hormoni, saj se pri naštetih stanjih ginseng odsvetuje.

*****************