Kako jesti lokalno tudi v zimskih mesecih?

V zimskih mesecih je sicer malo težje jesti lokalno, ni pa nemogoče. Poleti in jeseni je svežih živil v izobilju – lokalni pridelovalci ponujajo različne vrste solat, paradižnike, sveže sadje in še številne druge dobrote. A pridelava sadja in zelenjave je popolnoma sezonsko opravilo in izbira lokalno pridelanih živil se v zimskih mesecih močno skrči. Celo živila, kot so na primer domača jajca, so pozimi manj dostopna, saj kokoši na splošno nesejo manj.


Pa vendar je tudi v zimskih mesecih v svojo prehrano mogoče vključiti veliko svežega sezonskega in lokalno pridelanega sadja in zelenjave, treba je le nekaj več iznajdljivosti.

Lokalno pridelana hrana

Tudi pozimi lahko uživate zelenolistno zelenjavo

Pozimi lahko uživate zelje, ohrovt, motovilec, radič, če mraz ni prehud pa še vedno tudi blitvo in špinačo. Vsa ta zelenjava je izjemno hranilno bogata.

Če imate vrt, lahko vso to zelenjavo pridelate sami, sicer pa obiščite lokalno tržnico in se založite s sezonskimi in lokalnimi pridelki, ki so pač na voljo v tem času. Marsikateri pridelovalec vam bo znal dati tudi kakšen pameten nasvet, kako vse pripraviti posamezne vrste zelenjave. Ni treba, da jih vedno uživate pripravljeno po enem in istem receptu.


Na tem mestu bi radi še posebej izpostavili zelje, ki ga že od nekdaj štejemo za zdravilo. Že Hipokrat ga je na primer priporočal srčnim bolnikom in bolnikom, ki so jih pestile prebavne težave. Stari Rimljani so na primer veliko kisali zelje, o čemer pričajo številne arheološke najdbe. Kot zanimivost naj omenimo, da rdeče zelje vsebuje več selena od belega zelja, zato lahko pomaga ljudem s težavami v delovanju ščitnice.

Posezite po korenasti zelenjavi

Korenasta zelenjava, na primer krompir, koleraba, korenje, je odlična izbira v zimskih mesecih. Ta zelenjava ni le izjemno okusna in hranilno bogata, tudi zelo preprosto jo je shranjevati. Žal ljudje korenasto zelenjavo že samo po sebi kar malce zapostavljamo in ji tako delamo veliko krivico. Podzemna koleraba ima na primer čudovit okus – lahko jo skuhamo na sopari in ponudimo kot odlično prilogo. Iz nje lahko ustvarimo odlične pireje in celo pite.

Pripravite si ozimnico

Morda ste tudi vi že jeseni mislili na to, kaj boste jedli pozimi in si pripravili bogato ozimnico. Jeseni, ko je bilo svežega sadja in zelenjave še v izobilju, ste lahko pridelke vložili ali pa jih zamrznili. Če temu ni tako, lahko zdaj morda pri lokalnih pridelovalcih vprašate, ali tudi sami ponujajo kaj vložnin, namazov …

Pridružite se različnim lokalnim pobudam

Tudi pri nas obstaja vse več različnih iniciativ, ki spodbujajo izmenjavo presežkov živil ali semen. Ena od njih je na primer Zelemenjava. O njej smo že pisali tudi v reviji Bodi eko. Gre za zanimivo gibanje, ki je na presenečenje njegove pobudnice, Darje Fišer, hitro postalo vsenacionalno. Ljudje imajo na Zelemenjavi možnost presežke vrtnin ali semen izmenjati za karkoli drugega. Vse je popolnoma stvar dogovora. Morda lahko pobrskate po spletu in ugotovite, kje se bo odvijalo naslednje srečanje ali pa preprosto objavite, kaj ponujate in kaj pričakujete v zameno. Tudi to je zagotovo zanimiv način za to,  kako lokalno jesti tudi v zimskem času.


Kljub vsemu ostanite fleksibilni

Prav je, da se po svojih najboljših močeh potrudite uživati čim več lokalnih in sezonskih živil. Pa vendar to, kljub vsemu našemu trudu, ni vedno mogoče. Še posebej v zimskih mesecih, ko je ponudba resnično močno okrnjena. Potrudite se biti čim bolj prilagodljivi in iznajdljivi, predvsem pa uživajte v vsem, kar vam ponuja narava.