Kako v svoj jedilnik vključiti (še) več zelenjave

Mediji, družbena omrežja, ipd. nas bolj ali manj »bombandirajo« z informacijami o zdravi prehrani. A zgleda, da še premalo. Najnovejše raziskave namreč kažejo, da je tistih ljudi, ki dnevno zaužijejo priporočeno dozo zelenjave, še vedno premalo. Slednje pomeni, da veliki večini posameznikov primanjkuje snovi, ki bi same po sebi zmanjšale tveganje za razvoj bolezni srca, sladkorne bolezni in celo nekaterih vrst raka. V nadaljevanju vam tako ponujamo preproste nasvete s katerimi boste v svoj jedilnik lahko vnesli več zelenjave.


Zelenjava

Kaj točno pomeni dnevna porcija zelenjave?

  • ½ skodelice surove ali kuhane zelenjave (bučke, grah, korenje, ipd.)
  • 1 skodelica surove zelene listnate zelenjave (špinača, ohrovt, blitva, ipd.)
  1. Odstranite konkurenco

Pri pripravi vašega krožnika naj vas vedno vodi pravilo, da mora vsaj polovico površine predstavljati zelenjava. Ta strategija bo pometla z živili, ki so bogate s škrobom (riž in testenine) in pomagala zagotoviti, da boste lakoto potešili z bogato, hranljivo in nizkokalorično hrano.

  1. Bolje preventiva kot kurativa

Zelenjavo lahko pripravite že v naprej. Kuhano zelenjavo, ki jo lahko po želji shranite lahko uporabljate tekom celega tedna pa naj bo to pri pripravi solat, prilogam ali pa smoothijem.

  1. Razmišljajte onkraj meja kruha

Omenjena kombinacija bo cvetačo in stročji fižol naredila veliko bolj znimiva. Podarili jima boste popolnoma nov okus ter ju hkrati okrepili z vitamini, ki so bistvenega pomena za presnovo našega organizma.


5. Svoj obrok začnite nekoliko drugače

Začnite s skodelico zelenjavne juhe ali pa s solato. S tem boste na zdrav način potešili začetno volčjo lakoto in telo pripravili na glavni obrok.

  1. Ne pozabite na zajtrk

Zajtrk je eden izmed najpomembnejših obrokov in nikakor ga ne smete izpustiti. Še več1 Lahko ga celo popestrite z nenavadnimi okusi kot so salsa, čebula, ipd. ki odlično popestrijo vmešana jajčka.

  1. Poiščite nadomestke rižu in testeninam

Neškropljena zelenjava kot je naribana cvetača, bučkini rezanci, ipd. so odlični nadomestki rižu in testeninam. Okus bo boljši hkrati pa boste v telo vnesli mnoge hranilne snovi in vlaknine.


  1. Podprite lokalno in sezonsko

Obiščite lokalno tržnico in se dobro razglejte po sezonski ponudbi. Prijetno boste presenečeni!

*****************