Janja Bone: Kako pogosto na masažo?

O pozitivnih učinkih masaže in kaj z njimi pridobimo smo se pogovarjali s terapevtko in strokovnjakinjo za body-mind Janjo Bone.


Kako pogosto bi svetovali masažno terapijo človeku, ki pet dni na teden preživi za računalnikom (torej v službi osem ur)?
V deželah Daljnega vzhoda, kjer je dotik cenjen in priznan kot preventivna in tudi kurativna oblika ter vsakodnevna oblika skrbi za zdravje, si tisti, ki so delovno obremenjeni, masažo privoščijo vsak dan. V najslabšem primeru pa vsaj enkrat tedensko. To kaže na njihovo visoko zavedanje fizičnih in psihičnih pritiskov ter prisilnih drž (tudi samo sedenje za računalnikom ima svojo prisilno držo – pomislimo samo na naša napeta ramena in prste na tipkovnici) med svojim delom. V našem prostoru imamo na voljo različno ponudbo masaž, masažnih terapij oziroma bolje rečeno dela s telesom (t. i. »bodywork«). Glede na finančne zmožnosti in težave se vsak posameznik odloči za frekvenco obiska. Pri nas se ljudje za terapije odločajo manj pogosto, ne več kot pa dvakrat ali enkrat mesečno. Seveda je potrebno razlikovati med sprostitveno in terapevtsko masažo. Je pa res, da lahko tudi samo sprostitvena masaža deluje terapevtsko, ker nam pomaga zbuditi in okrepiti našo notranjo sproščenost.

Janja Bone
Janja Bone, terapevtka, strokovnjakinja za body-mind

Se priporočilo fizičnim delavcem, ki večino tega časa stojijo, razlikuje?
Ljudje, ki pri svojem delu večinoma stojijo, so obremenjeni drugače kot tisti, ki večinoma sedijo, zato so oblike dela s telesom drugačne. Frekvenca obiska tako za ene kot za druge pa naj bi bila vsaj 14-dnevna. Z usmerjanjem pozornosti na posamezne dele telesa med tretmajem se klienti »odučijo« gibanj in drž, ki jim škodijo. Tako eni kot drugi spoznajo tudi vaje, ki jim na delovnem mestu lahko sprostijo bolečino in prinesejo olajšanje …

V čem oziroma kako se pozna razlika, če nekdo začne hoditi na redne masaže, recimo vsaj enkrat na štirinajst dni za začetek. Kaj bo pridobil v pol leta?
Tisto, kar ljudje najprej opazijo, je zategnjenost in zakrčenost, ki je do takrat sploh niso zaznali – opazijo povezave med tem, kar čez dan počnejo ali pa ne s svojim telesom in kako se to odraža na njihovem počutju. Iz tretmaja v tretma spoznavajo svoje telo, učijo se o njegovih zmožnostih in omejitvah. Hitro zaznavna je tudi sproščenost, ki pa jo je dobro s svojimi aktivnostmi negovati. Sprostijo se napetosti, izboljša se gibljivost in pretok telesnih tekočin, dihanje in drža. Lahko se spremeni vzorec hoje in z delom ter z dobrim terapevtom tudi celoten odnos do sebe in svojega življenja (tako da smo do svojega telesa bolj prijazni in ga znamo »pravilno uporabljati«).


Več o masažah preberite tukaj >>

Spletne zanimivosti:

loading...
SHARE