Izognite se tem trem zmotam pri telovadbi!

Morda se zavzeto potite, vendar brez nobenega vidnega rezultata kar se tiče hujšanja. Preberite, kateri tri »telovadni« miti ne držijo in se jim pravočasno izognite.


Zomote pri telovadbi

  1. Več ponovitev = večja definicija

Ta mit je v obtoku že kar nekaj časa. Resnica je, da večje število ponovitev z lahkimi utežmi ne prinaša omembe vrednega napredka. Mišice rastejo samo na en način: ko so podvržene postopni in vedno večji obremenitvi. Za ohranjanje mišične mase je potrebno redno izvajanje enakih vaj v fitnesu. Za doseganje boljše definicije ne obstaja nobena specifična vaja. Skrivnost je v tem, da zmanjšamo količino telesne maščobe s pomočjo visokointenzivne vadbe ter ustvarimo primanjkljaj kalorij. Druge poti preprosto ni.

  1. Do ‘radiatorčkov’ s trebušnjaki

Ta mit izvira iz prepričanja, da izvajanje določene vaje spodbuja izgubljanje maščobe na tistem predelu telesa. V realnosti človeško delo ne deluje tako, saj maščobe ne more porabljati lokalizirano oziroma samo na želenem mestu. Z učinkovitim programom vadbe in pravilno prehrano začnemo izgubljati maščobo po celem telesu, vendar z različno intenzivnostjo na različnih delih telesa – kar je odvisno predvsem od genetike. V splošnem sicer velja, da je mesto, na katerem najprej pridobimo maščobo ter jo najkasneje izgubimo, sredinski del telesa.

Torej: tudi, če naredite 1000 trebušnjakov, ne boste pridobili »radiatorčkov«. Pridobili boste le bolj napete mišice, ki se bodo skrivale pod maščobno oblogo. Svetujemo vam, da opustite posamične vaje in se skoncentrirate na vaje, ki vključujejo intenzivnost in težo s posameznimi mešanimi gibi. To je zagotovilo za izgubo maščobe, rahel primanjkljaj v kalorijah pa bo hujšanje še pospešil.


  1. Potenje = kurjenje maščob

»Ko se potimo, je to v resnici maščoba, ki joče,« se glasi motivacijski stavek, ki si ga je vsekakor dobro zapomniti, ko boste potrebovali spodbudo pri treningu, a ga ne jemljite dobesedno. Količina znoja nima namreč ničesar skupnega z izgubo maščobe ali pospeševanjem metabolizma. Nekateri se potijo bolj, drugi manj – to je odvisno od genetike, odvečne teže, zunanje temperature in materiala oblačil.

Potenje je pravzaprav notranji ohlajevalni sistem telesa. Če se med telovadbo ne bi potili, bi temperatura v telesu tako narasla, da bi lahko poškodovala notranje organe. V nekaterih fitnesih se (zmotno) spodbuja prekomerno potenje, ki lahko sicer privede do takojšnjih rezultatov, ki pa so samo začasni in potencialno zelo nevarni. Če telo s potenjem izgubi preveč elektrolitov, lahko to vodi v poškodbo ledvic, srčni infarkt ali vročinsko izčrpanost, kar ima lahko usodne posledice.

*****************