Indijski oreščki (tudi) proti raku dojke

Indijski oreščki ali akažu, ki izvirajo iz tropskih predelov Amerike, imajo številne koristi za zdravje. Jeste jih lahko kot prigrizek ali jih dodajate jedem, iz njih pa je moč pripraviti tudi maslo. Preberite več o teh izjemno zdravih oreščkih in zakaj jih je dobro vključiti v vsakdanjo dieto.


Indijski oreščki so plod zimzelenega drevesa mahagonovca, ki izvira iz Južne Amerike, najverjetneje iz Brazilije. Imenujejo jih tudi z besedo akažu, kar v indijanskem jeziku pomeni »našobljene ustnice«. Zreli indijski oreščki imajo lupino rdeče ali rumene barve ter užitno in sočno meso.

Indijski oreščki

Z uživanjem indijskih oreščkov v telo vnesemo ogromno K-vitamina, ki je nujen za zdravje kosti in strjevanje krvi, in B-vitamina folata, ki je izjemno pomemben za nosečnice. Vsebujejo tudi ogromno beljakovin in zdravih maščob ter mineralov (kalij, selen, magnezij, cink, železo, mangan, baker, fosfor), pa tudi betasitosterol, ki prispeva k zniževanju holesterola v krvi, in antioksidante (skvalen in proantocianidini), ki preprečujejo okvare DNK zaradi prostih radikalov.

Kaj pravijo raziskovalci?

Študija iz leta 2010, objavljena v reviji Food and Chemical Toxicology, je pokazala, da skvalen v indijskih oreščkih pomaga preprečevati škodo zaradi prostih radikalov v celicah dojk ter zaradi tega deluje preventivno proti raku dojke.


Če osem tednov v svojo prehrano redno vključujemo indijske oreščke, to izjemno pozitivno vpliva na ureditev krvnega tlaka, pa kaže študija, objavljena leta 2013 v reviji American Journal of Hypertension.

Anakardijska kislina v teh oreščkih, ki sodi med fenole in deluje antioksidacijsko in protivnetno, izjemno dobro preprečuje okvare pljuč zaradi onesnaženega zraka, je dokazala raziskava iz leta 2013, objavljena v reviji Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine.

Ideja za pripravo masla

Če ste se naveličali uživanja surovih oreščkov, lahko iz njih pripravite maslo. Dovolj bosta dve skodelici oreščkov. Stresite ju v električni mešalnik, dodajte 3 jedilne žlice olja oljne ogrščice in zmešajte. Uporabite ga lahko kot namaz ali dodatek pri peki ali kuhanju.

*****************