Imate željo po čokoladi? Morda potrebujete samo magnezij

Če vas od časa do časa prevzame neustavljiva želja po temni čokoladi, imate morda samo pomanjkanje magnezija. Temna čokolada je namreč eden od njegovih največjih virov. Preberite, s katero hrano lahko nadomestite primanjkljaj magnezija.


Znaki pomanjkanja magnezija so krči, anksioznost, depresivnost, nespečnost, glavoboli in utrujenost. Pomanjkanje magnezija lahko vodi v povišan krvni pritisk ali osteoporozo.

Magnezij

Zakaj vam ga primanjkuje?

Eden od razlogov je, da jeste predelano hrano, ki je oropana hranilnih snovi. Tudi, če jeste veliko sadja in zelenjave, vam lahko magnezij primanjkuje zaradi pesticidov, ki ga izčrpavajo v prsti (zato se odločajte za oransko in lokalno hrano). Telo izčrpava magnezij tudi, ko ste pod stresom ali jeste veliko sladkega (veliko ga potrebuje za procesiranje sladkorjev). Krivci za manko magnezija so tudi kontracepcijske tablete, antibiotiki in vrsta drugih zdravil.

Katera hrana vsebuje magnezij?

30 g temne čokolade vsebuje kar 38 miligramov magnezija. Da bi se izognili čokoladni razvadi, raje posezite po bolj zdravi hrani, ki prav tako vsebuje magnezij. Sem spadajo:


  • temnolistnata zelenjava (špinača, blitva, kodrolistni ohrovt),
  • semena (bučna, sončnična, lanena semena),
  • oreški (indijski in brazilski, pekan orehi, mandlji),
  • fižoli (vseh vrst),
  • ribe (losos, skuša, morski list itd. – z njimi boste poleg magnezija dobili še omega-3 maščobne kisline),
  • sadje (banana, jagode, grenivka, fige, avokado).

Kaj še lahko storite za več magnezija?

Raven magnezija v telesu boste povečali z omejitvijo vnosa sladkorja. Sem sodi tudi sladkor, ki je skrit (najdemo ga v različnih izdelkih – vse od solatnih prelivov do kozmetičnih preparatov). Omejitev sladkorja bo imela še številne druge koristi: izgubili boste maščobne obloge, vaša koža bo čistejša in imeli boste več energije.

Če jemljete prehranske dodatke z magnezijem, se prepričajte, da so kakovostni in ne vsebujejo nenavadnih sestavin. Sicer pa imejte v mislih, da telo vitamine in minerale najbolje absorbira iz naravnih virov in ne iz dodatkov.

Magnezij lahko dobite tudi s surovim kakavom. Dodajte ga avokadovemu pudingu, ki ga pripravite tako, da preprežete avokado, izdolbete meso in ga date v mešalnik. Prilijete kokosovo mleko, dodate kakav v prahu, cimet, med, sredico vaniljeve paličice in čili. Mešajte, dokler ne dobite kremne zmesi. Razporedite jo v posodice, ki jih za nekaj ur postavite v hladilnik. Dober tek!

*****************