Hujšanje: Z majhnimi koraki zanesljivo do cilja

Številni ljudje, še posebej ženske, se pred poletjem lotevajo različnih hitrih diet, ki obljubljajo malodane čudežne rezultate. Naše telo se spreminja in z leti zato tudi drugače odziva na različne diete – vsaka od njih pa je zagotovo vedno znova zanj velik šok. Namesto da se tudi letos odločite za novo hitro dieto, v svoje življenje raje vpeljite drobne spremembe, ki bodo dolgoročno dale velike rezultate.
Od sebe ne zahtevajte preveč. Postavite si majhne cilje.


Zamislite si, da bi morali na primer izgubiti 30 kilogramov. To vas lahko zares močno spravi v slabo voljo. Četudi izgubite pet kilogramov, veste, da je pred vami še vedno dolga pot. Zato je zelo pomembno, da od sebe ne zahtevate preveč, ampak si postavite majhne cilje. Ko boste določen cilj dosegli, si postavite novega. Napredujte počasi, a zanesljivo.

hujsanje

Začnite hujšanje z majhnimi koraki

Številni ljudje vedno poskušajo novo hujšanje in nove diete, a žal so nemalokrat na koncu tudi močno razočarani. Njihova samozavest je zaradi tega vedno manjša in ko se lotijo nove diete, so že na začetku prepričani, da jim ne bo uspelo.

Da bi si spet povrnili samozavest, začnite z majhnimi koraki. Vsak najmanjši uspeh naj bo za vas svojevrstna zmaga. Velika napaka večine ljudi je, da hočejo vse takoj in niso niti najmanj potrpežljivi. Začnite počasi. Za hujšanje je dovolj za začetek že to, da  zmanjšate velikost porcij ali v času kosila odidete na daljši sprehod. Ni važno. Zavedajte se, da vsaka sprememba šteje.


Zapišite si vse, kar pojeste

Pisanje prehranskega dnevnika je za veliko ljudi zlata vredno. Dokazano je, da so ljudje, ki si redno zapisujejo vse, kar pojedo, veliko bolj uspešni pri izgubi odvečnih kilogramov kot tisti, ki tega ne počnejo. Vendar ni treba, da vam hujšanje in pisanje prehranskega dnevnika vzame veliko časa. Ne komplicirajte. V dnevnik na primer zapišite samo uro, ko ste jedli, ter hrano in pijačo, ki ste ju zaužili.

Pomembno je, da razumete, kako se prehranjujete

Za vzdrževanje telesne teže je zelo pomembno to, da veste, katera hrana vam ugaja. Zagotovo mislite, da veste, kaj imate radi in česa ne.

Žal izkušnje kažejo drugače. Veliko ljudi ne ve, koliko (in katero) naj bi pojedli za to, da bi bili ravno prav siti. Njihove porcije so navadno stvar navade ali okolja. Povedano drugače – pogosto se sploh ne sprašujejo, koliko hrane sploh potrebujejo.

Ko se odločate za hujšanje oziroma spremembo prehranjevalnih navad, je torej zelo pomembno, da začnete zares poslušati svoje telo. Če se morda ustavimo pri kosilu: Katera hrana je tista, ki najbolje poteši vaši lakoto in vam hkrati da tudi dovolj energije, da lahko brez težav optimalno funkcionirate tudi preostanek dneva? Ne omejujte se z izbiro hrane, ampak čim bolj eksperimentirajte ter preizkušajte, kako se na določeno hrano odzove vaše telo.


Ne dovolite, da bi okolica vplivala na vas

Hrana močno vpliva na nas in na naše prehranske odločitve. Če ste se na primer sami odločili, da nekaj časa ne boste jedli sladkarij, potem verjetno ni najbolj primerno, če imate polno stanovanje različnih sladkih pregreh. Kadar imamo določeno hrano na dosegu roke, obstaja večja verjetnost, da jo bomo dejansko pojedli, kot pa če te hrane ne bi bilo v naši bližini, kar bo seveda vplivalo na vaše hujšanje in bo trajalo dalj časa, da bodo vidni kakšni rezultati. Naj ne bo hrana tista, ki bo nadzorovala vas, ampak bodite vi tisti, ki prevzamete nadzor.

Zavedajte se energijske vrednosti hrane, ki se znajde na vašem krožniku

Tu ne gre za štetje kalorij. Zamislite si, da bi si vsako popoldne ob kavi privoščili še kos slastne torte. Če bi se nekega dne v kavarni odločili, da bodo na jedilni list poleg jedi zapisali še podatek, koliko kilo kalorij vsaka hrana vsebuje, bi verjetno dvakrat premislili, preden bi si naročili slastno tortico.

Upamo, da razumete bistvo. Če jemo, ne da bi se zavedali vsaj približne energijske vrednosti našega obroka, potem sploh nimamo občutka o tem, koliko hrane dejansko zaužijemo. Košček torte ima navadno okrog 500 kilo kalorij, kar je enako precej spodobnemu kosilu. Samo za orientacijo, ko se odločite za hujšanje.

Ne bodite prestrogi s sabo.

Kolikokrat ste začeli z dieto, imeli slab dan, se prenajedli vse mogoče hrane, se na koncu počutili slabo in zato potem tudi obupali?


Ne bodite prestrogi s sabo. Vsi delamo napake in take stvari se dogajajo tudi, ko se odločite ali za hujšanje, ali pa morda razstrupljevalno dieto. Zato še ni treba obupati. Na vsako napako glejte kot na del procesa učenja. Vendar je zelo pomembno, da napak ne pometate pod preprogo in se delate, da se niso zgodile. Učite se iz njih. Poglejte, kaj je šlo narobe in poskusite iz te izkušnje potegniti največ.

*****************