Hrana za vašo ščitnico

Genetika, avtoimunske bolezni, stres in škodljivi vplivi iz okolja lahko vplivajo na delovanje vaše ščitnice. Ščitnica je izjemno pomembna za delovanje telesa, nanjo pa običajno pozabimo oziroma se njene vloge zavemo šele, ko preneha pravilno delovati. K pravilnemu delovanju ščitnice pa lahko pripomoremo tudi s pravilno prehrano, v kateri ne smejo manjkati jod, selen in vitamin D.


Ščitnica - pregled

Piščančje meso

Za pravilno delovanje ščitnice je pomemben tudi cink. Seveda v malih količinah, večina ljudi ga ima dovolj, pomanjkanje se lahko pojavi, če je vaša prehrana enolična in predelana. Dober vir cinka je meso – piščančje, goveje in svinjsko.

Brazilski oreščki

Brazilski oreški so bogat vir selena, ki sodeluje pri uravnavanju hormonov ščitnice. Z njimi pa nikar ne pretiravajte, saj je največji dnevni vnos selena 400 mikrogramov na dan, en brazilski orešček pa ga vsebuje kar 96 mikrogramov. Preveč selena lahko povzroči slab zadah, izpadanje las in celo okvare srca.

Ribe

Ribe so najboljši vir joda, ki je izjemnega pomena za delovanje ščitnice. Nezadosten vnos joda lahko povzroči golšavost, ki pa je danes pri nas manj prisotna ravno zaradi prehrane, ki vsebuje tudi jod. Za svojo ščitnico in zdravje boste tako dobro poskrbeli, če boste v svoj jedilnik vključili čim več rib in morskih sadežev.


Jajca

Jajce vsebuje 16 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa joda in 20 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa selena, zato so jajca super hrana za ščitnico. Večina selena in joda se nahaja v rumenjakih.

Jagodičevje

Poleg vitamina D, joda in selena na vašo ščitnico blagodejno deluje tudi hrana bogata z antioksidanti. Privoščite si sveže sadje, predvsem priporočljivo je jagodičevje in gozdni sadeži.

Več o boleznih ščitnice si preberite tukaj: http://bit.ly/scitnica-bolezni