Hrana za dušo

Veliko lahko preberemo o tem, katera hrana pozitivno vpliva na naše srce, možgane … Velik poudarek je torej na hrani za naše telo. Ne glede na to, v kako dobrem fizičnem stanju je naše telo – če znotraj sebe ne čutimo miru, spokojnosti in harmonije, potem je vse zaman. Hrana za dušo je torej zelo pomembna.


Našo dušo hranijo hvaležnost, ljubezen do sebe in drugih, smeh, veselje in čuječnost, škodljiva hrana za našo dušo pa so različni dvomi, obsojanje, strah, jeza, sovraštvo.

Hrana za dušo

In ker se tokrat posvečamo »sestavinam« za zdravo dušo, si vsako od njih poglejmo malce bolj podrobno:

1. Izražanje hvaležnosti ima zelo veliko moč in pozitivno vpliva na naše dobro počutje. Dajemo vam nalogo, da vsako jutro, preden vstanete iz postelje, poveste pet stvari, za katere ste hvaležni. Vsak dan boste tako začeli polni pozitivne energije. Če smo hvaležni, popolnoma nezavedno pričakujemo, da se nam bodo zgodile lepe in pozitivne stvari, okrepi pa se tudi naša vera.


2. S tem, ko nekaj cenite, izrazite, koliko vam tista stvar pomeni, ne glede na to, kako majhna je. Gre za to, da znamo opaziti nežno sapico, ki nas ohladi v vročih poletnih mesecih, da zaznamo prijeten vonj ali okus, da znamo uživati v tišini. Predvsem pa je pomembno to, da znamo ceniti vsak trenutek življenja ter vse, kar nam le-to ponuja.

3. Ljubezen je zelo močno čustvo in osnovna človekova potreba, ki se lahko pojavi v številnih različnih oblikah. V naši naravi je, da za tisto, kar imamo radi, bolje poskrbimo. Da bi lahko resnično imeli radi druge, moramo najprej imeti radi sebe. Vsak dan zato namenite nekaj časa razmisleku o tem, kaj imate radi pri sebi, nato pa ljubezen pokažite še vsem pomembnim ljudem okoli sebe.

4. Smeh sprošča napete mišice in notranjo napetost. Če se smejemo, v našem telesu prihaja do sprememb, ki jih lahko primerjamo s tistimi, ki nastanejo po lažji obliki telesne aktivnosti. Smeh spodbuja krvni obtok in izboljšuje spanec, zato se lahko telo bolje spočije in obnovi. Vedno lahko najdete razlog za smeh. Smeh je odlična hrana za vašo dušo.

5. Vedno lahko najdete kaj, česar se lahko veselite. Če smo veseli, smo veliko bolj usmerjeni k cilju in pozitivni. Morda ste za svojo družino danes pripravili še posebej okusno kosilo, morda vas je vaš otrok razveselil s kakšno drobno pozornostjo ali pa vam je nasmeh na obraz izvabil pogled na čudovito naravo, v kateri živite. Vsak večer, preden zaspite, se spomnite vseh stvari, ki so vas tisti dan osrečile in razveselile.


Nezdrave sestavine hrane za našo dušo na nas ne vplivajo nič kaj pozitivno. Lahko imajo veliko moč, a le, če jim to pustimo.

1. Dvom vase prestavlja notranji glas, ki nam govori »Ne zmorem«, »Nisem dovolj pameten/sposoben/lep«. Dvom se v naše življenje prikrade popolnoma neopazno, a popolnoma okuži našo dušo. Zaradi dvoma se uničijo upanje, domišljija in sanje. Kaj lahko naredimo proti tem negativnim notranjim glasovom? Bodite proaktivni in se nehajte ves čas spraševati »Zakaj?«. Zaupajte v sedanjost ter ne dovolite preteklosti, da bi uničila trenutek.

2. Obsojanje. Znani švicarski psihoanalitik Carl Gustav Jung je zapisal: »Vse, kar nas moti pri drugih, nam je lahko v veliko pomoč pri razumevanju nas samih.« Nenehno kritiziranje in obsojanje negativno vpliva na našo dušo. Zato sprejmite, da smo vsi le ljudje in da čisto vsak dela napake. Izrazite sočutje in odpustite – sebi in drugim.

3. Stres je popolnoma potreben, saj nas motivira in aktivira. Težava nastane takrat, kadar nam uide izpod nadzora. Stresa ni mogoče vedno v celoti nadzorovati, lahko pa nadzorujemo svoje odzive nanj. Če smo nenehno pod stresom, je raven kortizola v našem telesu ves čas povišana, kar na dolgi rok negativno vpliva na naš imunski sistem. Ko smo pod stresom, ljudje pogosto posežemo po hrani. Poskusite se naslednjič upreti temu in ne hranite stresa.


4. Strah in negotovost. Živimo v času, prežetim s strahom in negotovostjo, zato ljudje pogosto čutijo potrebo po tem, da se morajo zavarovati. Zavedajte se, da smo vsi na istem ter se osredotočite na stvari, ki pozitivno vplivajo na vašo samozavest. Najdite nekaj, kar vas bo okrepilo.

5. Jeza in sovraštvo. Jeza hrani sovraštvo. Slednje je lahko usmerjeno proti nam samim ali proti drugim ljudem. V vsakem primeru gre za strupena čustva. Zaradi jeze smo bolj anksiozni, naš krvni tlak je povišan, večkrat nas boli glava, to čustvo pa negativno vpliva tudi na naš krvožilni sistem. Ko se v vas naslednjič začnejo kopičiti čustva jeze in sovraštva, nekajkrat počasi in globoko vdihnite in izdihnite ter se umirite. Svojo dušo poskusite napolniti z notranjim mirom, jezo pa pustite pred vrati.

Svojo dušo »hranite« z zdravo hrano, ki vas navdihuje in skrbi za vaše dobro počutje. Izogibajte se »hrani«, ki v vas ustvarja negativna čustva. Ko je zdrava in močna naša duša, bo tako tudi naše telesno zdravje.