Hrana za dober vid

Katera živila najboljše vplivajo na zdravje in ostrino vida? Predstavljamo vam jih nekaj.


Korenje

Splošno znano je, da korenje in oranžno obarvano sadje in zelenjava nasploh dobro vplivajo na zdravje oči. Značilno oranžno barvo jim daje beta-karoten, vrsta vitamina A, ki omogoča očesni mrežnici in drugim delom očesa pravilno delovanje. Kljub temu pa sam beta-karoten ni dovolj za zdravje oči, potrebni so še drugi vitamini in minerali.

Hrana za dober vid

Listnata zelenjava

Vsebuje luterin in zeaksantin, ki sta karotenoida in antioksidanta. Prvi se nahaja v rumeni pegi in očesni mrežnici, drugi pa v obrobnih predelih očesne mrežnice. Dokazano zmanjšujeta tveganje za degeneracijo rumene pege in nastanek sive mrene.

Agrumi in jagodičevje

To sadje vsebuje obilico vitamina C in tudi zanj je dokazano, da zmanjšuje možnost za nastanek bolezni oči, kot sta degeneracija rumene pege in siva mrena.


Mandlji

Polni so vitamina E, ki preprečuje okvare občutljivih celic rumene pege. Pest mandljev na dan je dovolj, da zaužijemo dnevno priporočeno količino vitamina E.

Mastne ribe

Tuna, losos in podobne mastne ribe vsebujejo vrsto omega-3 maščobnih kislin DHA, ki se nahajajo v mrežnici. Premalo DHA v očesu lahko povzroči suhost očesa, z zadostnim vnosom te maščobne kisline pa to preprečimo.

SHARE