Hrana za boljši spanec

Težave s spancem so vedno pogostejše, saj je vedno več ljudi v nenehnem stanju stresa, ki je eden izmed glavnih razlogov za nespečnost. Do boljšega spanca si lahko pomagate tudi s hrano.


hrana za boljši spanec

Kakovosten spanec pomaga pri pravilnem delovanju živčevja

Kakovosten spanec je nepogrešljiv za delovanje živčnega sistema, ki uravnava osnovne procese v telesu – imunski sistem, proizvodnjo hormonov, telesno temperaturo. Pomanjkanje spanja se odraža v motnjah razpoloženja in osredotočenosti, negativne posledice pa lahko ima tudi na sposobnost pomnjena.

Med

Pred spanjem lahko poližete žličko medu, si ga vmešate v kamilični čaj ali mleko. Med namreč znižuje raven oreksina, živčnega prenašalca, ki ima poživljajoč učinek.

Polnozrnati izdelki

Če se pred spanjem počutite malce nemirno, lahko posežete po kosu polnozrnatega kruha. Polnozrnata živila namreč spodbujajo nastanek inzulina, kar stimulira delovanje triptofana, aminokisline, ki zmanjšuje napetost in tesnobo.


Banane

Banane so znane po visoki vsebnosti kalija, minerala, ki je izjemnega pomena za kakovosten spanec. Vsebujejo tudi triptofan in magnezij, ki je ključen za delovanje živčevja.

Stročnice

Za zdravljenje nespečnosti so dolgo uporabljali vitamine B, ki pomagajo pri zmanjševanju stresa in tesnobnosti. Stročnice so naravni vir vitaminov B, zato jih lahko za večerjo dodate v solato.

Oreščki

Nekaj oreščkov pred spanjem bo dvignilo raven serotonina, hormona sreče, tako pa si boste pomagali do boljšega počutja. Tudi oreščki so odličen vir magnezija.

Oves in češnje

Oves in češnje vsebujejo melatonin, ki pomaga pri urejanju spalnega cikla. Za boljše spanje lahko tako zaužijete ovsene kosmiče z jogurtom. Jogurt namreč vsebuje kalcij, ki še dodatno spodbudi nastanek melatonina.


Zelena solata

Če pred spanjem želite lahko in nizkokalorično večerjo, si brez skrbi privoščite zeleno zelenjavo, saj je v njej polno magnezija.

Čemu se pred spanjem izognite?

Na spanje slabo vpliva slaba maščoba, zato pred spanjem nikar ne zaužijte večjega ocvrtega obroka. Čeprav nekateri za boljši spanec priporočajo kozarec vina, je to napaka. Morda boste po njem res prej zaspali, a alkohol poslabšuje kakovost spanja. Seveda se izogibajte kofeinu in ostalim poživilom, najbolje je, da že popoldne omejite vnos tovrstnih snovi. Slabše boste spali tudi, če boste preden ležete k počitku jedli čokolado, sladkarije in pili pijače z visoko vsebnostjo sladkorja.

SHARE
Anja Kralj
Za vas spremlja dogodke in zgodbe iz sveta slavnih, pripravlja uporabne nasvete ter zanimive članke.