Hrana, ki pomirja in pomaga pri premagovanju anksioznosti

Študije so pokazale, da nekatere vrste hrane na naše možgane delujejo pomirjujoče, druge pa poživljajoče. Če vas pestijo stres, ankisoznost ali morda celo napadi panike, v svojo prehrano dodajte spodaj našteta živila in se izogibajte tistim, ki lahko stres ali depresivno razpoloženje še povečajo.


hrana anksioznost

Sestavina v hrani, ki umirja, se imenuje triptofan. Velike količine te snovi vsebujejo: puran, piščanec, banane, mleko, oves, sir, oreščki, arašidovo maslo in sezamova semena.

Nekatere študije so pokazale tudi na korelacijo med B-vitamini in razpoloženjem. Pomanjkanje te skupine vitaminov (vključno s tiaminom – vitaminom B1 in folno kislino – vitaminom B12) lahko pri nekaterih ljudeh sproži nastanek depresije in anksioznosti. Vitamine B lahko uživate s pomočjo prehranskih dodatkov ali s hrano, ki je bogata z njimi. Sem spadajo: govedina, svinjina, listnata zelenjava, stročnice, pomaranče in drugi citrusi, riž, oreščki in jajca.

Nastajanje hormona sreče, serotonina, lahko sprožijo tudi ogljikovi hidrati. Med hrano, ki bo dvignila vaše razpoloženje, vsekakor štejte polnozrnate izdelke, ki se v telesu razgrajajo dalj časa kot predelana hrana (npr. sladkarije, izdelki iz bele moke). Hitra hrana, bel kruh in sladkana hrana ali pijača vas bo oskrbela le z začetno energijo, ki ji bo sledil nenaden dvig insulina, po njem pa nagel padec, po katerem se boste počutili utrujeno in – slabo.


*****************