Držite se ravno in poskrbite za svoje zdravje

Že babice so nas opozarjale na pomen ravne drže telesa. Napačna drža ima ogromno negativnih posledic za vaše zdravje. Preverite, kako lahko s preprostimi triki poskrbite za primerno držo telesa.


Slaba drža in sedenje

Slaba drža – slabo počutje

Slaba drža lahko pripelje do vnetih mišic, saj morajo te ob neprimerni drži vložiti več napora v stabilizacijo in zaščito hrbtenice. To lahko vodi v kronične težave z mišicami od vratu pa vse do spodnjega dela hrbta. Najresnejša posledica slabe drže je ukrivljenost hrbtenice. Hrbtenica ima obliko črke S, slaba drža pa lahko povzroča pritisk na hrbtenico, kar lahko pripelje do sprememb hrbtenice. Hrbtenica je zadolžena za ravnotežje, če pa se njena pozicija spremeni, ta funkcija ni več tako učinkovita. Premiki vretenc lahko poškodujejo živčni sistem – hrbtenica namreč ščiti hrbtenjačo – in povzročijo veliko različnih nevšečnosti – bolečine hrbta, glavobole, slabo prebavo, astmo.

Najbolj pogoste napake

Če večino dneva preživite za računalnikom, poskrbite za to, da se boste od časa do časa pretegnili in sedeli kar se da vzravnano. Večina ljudi med pogovarjanjem po telefonu in pisanju sporočil nagne glavo naprej ali vstran, s tem pa slabo vpliva na držo. Pri naslednjem pogovoru bodite torej pozorni tudi na pozicijo glave.

Še posebej pogosto na ravno držo pozabimo med vožnjo z avtom. Slabo držo lahko povzročajo tudi pretežke torbe in nahrbtniki, še posebej če jih redno nosite na isti rami. Izjemnega pomena je tudi pravilno dvigovanje bremen – nikoli jih ne dvigujte tako, da upogibate hrbet. Pozorni bodite, da boste bremena vedno dvigovali z ravnim hrbtom.


Nekaj nasvetov za ravno držo

  1. Vsakič, ko vstopite v prostor, se pri vratih zravnajte. Tako se boste večkrat na dan opomnili na ravno držo, čez nekaj časa pa bo to postala navada.
  2. Kupite si desko za ravnotežje in jo uporabljajte vsak dan vsaj 2 minuti.
  3. Z vadbo okrepite mišice nog, da boste bolj stabilni.
  4. Ne pozabite na trebušne mišice, te so namreč ključnega pomena za ravno držo in ravnotežje.
  5. Pri sedenju za računalnikom glejte v zgornji rob zaslona, komolce in zapestja pa držite ravno in v pravem kotu.

Preizkusite tudi nekaj joga vaj, ki s katerimi se boste na delovnem mestu sprostili.