Dihalna vaja za zmanjšanje astmatičnih napadov

Do napada astme pride, ko neka dražeča snov zaide v občutljiva pljuča in povzroči reakcijo. Tudei stres, jeza in hormonska nestabilnost lahko sprožijo napad. K zmanjšani pogostosti astmatičnih napadov pa pripomore tudi preprosta tehnika globokega dihanja, s katero smo na morebitni astmatični napad tudi bolje pripravljeni. Težave z dihanjem ob začetku napada povzročijo tudi napestost in stiskanje v pljučih, zato se prehodnost dihalnih poti še dodatno zmanjša. Če pa smo na tovrstne napade pripravljeni že prej, jih lahko precej lažje uspešno premagamo. Vajo, opisano v nadaljevanju, je priporočljivo izvajati vsak dan.


Astma - dihalne vaje

Kako se je lotimo?

S hrbtom se uležemo na blazino, na trebuh si položimo knjigo in obmirujemo. Počasi in globoko vdihnemo, vendar ne s širjenjem prsnega koša, namesto tega napihnemo trebuh in opazujemo knjigo. Če se z našim dihanjem dviga in ponovno spušča, to pomeni, da dihamo pravilno. Tudi, ko se na zdi, da smo vdihnili že ves zrak, ga poskusimo v pljuča zajeti še malo, da se knjiga še malenkost dvigne, nato pa postopoma in počasi izdihnemo in pri tem štejemo do 7. Večji kot bo izdih, večji bo občutek sprostitve. Vajo ponovimo desetkrat, to nam bo vzelo približno 4 minute časa na dan.

*****************