Dieta proti žolčnim kamnom

Z žolčnimi kamni lahko živimo, vendar je dobro paziti na prehrano in izbirati živila, ki ne poslabšujejo stanja in povzročajo napadov žolčnih kamnov. Če imate težave z žolčnimi kamni, se držite jedilnika, ki vsebuje sveže sadje in zelenjavo, fižol, grah, žitarice ter živila z manjšo vsebnostjo maščob.


Da bi se izognili napadom žolčnih kamnov, za katere so značilne močne in ostre bolečine pod desnim rebrnim lokom, je treba iz prehrane črtati mastno hrano, kot so jajca in drobovina. Osnova diete naj bo prehrana z majhno vsebnostjo maščob. Prav tako je treba zaužiti več manjših obrokov, od pet do šest dnevno. Zajtrk je seveda obvezen, po vsakem obroku pa se je dobro malo uleči. Pomembna je tudi temperatura hrane – hrana ne sme biti ne premrzla ne prevroča.

Žolčni kamni

Koliko piti?

Pomembno je, da popijete dovolj tekočine, in sicer vsaj šest kozarcev vode na dan, kar bo preprečilo preveliko koncentracijo žolča. Priporočajo se topi čaji in grenki napitki, saj spodbujajo prebavo.

Katera živila naj vsebuje jedilnik?

Dieta proti žolčnim kamnom mora vsebovati ogljikove hidrate (kruh, riž, testenine) in mlečne beljakovine (mleko, sveži kravji sir). Meso je priporočljivo jesti v manjših količinah. Jesti je treba veliko sadja in zelenjave ter drugih živil, ki so bogata z vitaminoma C in E ter esencialnimi maščobnimi kislinami. Zelo priporočljiva sta tudi neoluščen riž in integralne žitarice. Grenka živila (endivija, artičoka, cikorija) ter grenka zelišča (rožmarin in žafran) lahko pripomorejo k izboljšanju zdravja žolčnika.


Pomoč pri akutnih bolečinah

Če imate akutne bolečine, omejite dieto na pitje blagega čaja in vode. Ob izboljšanju stanja v prehrano vključite sveže sadne sokove ter pasirano, kuhano sadje in zelenjavo ter zdrob in riž na razredčenem mleku. Dva do tri dni po napadu žolčnih kamnov lahko jedilniku dodamo nemastno juho z rižem ali testeninami brez jajc, razredčeno mleko in prepečenec.

Kontrolirajte vnos maščob

Pri dieti proti žolčnim kamnom je zelo pomemben nadzor nad vnosom maščob. Zdravniki priporočajo pitje posnetega mleka in izogibanje ocvrtim jedem. Namesto rdečega mesa jejte belo meso (piščanec, puran) ter ribo. Pri jajcih izločite rumenjak, ki vsebuje veliko holesterola. Izogibajte se sladkorju in sladicam, kofeinu, čokoladi ter industrijsko predelani hrani.