Dejavniki, ki lahko povzročajo nespečnost

Nespečnost je tegoba, ki tare vse več ljudi, do nje lahko pride zaradi kakšnega drugega bolezenskega stanja, lahko nastane kot stranski učinek kakšnega zdravila, tudi stres je eden izmed najpogostejših povzročiteljev nespečnosti. Stresnim dejavnikom se izogibajte, kolikor je le mogoče, tudi z meditacijo si lahko pomagate. Nespečnost pa lahko povzročijo še nekateri drugi dejavniki, ki sicer ne sodijo med najpogostejše vzroke, vseeno pa moramo biti nanje – zlasti če nas muči nespečnost – pozorni.


Nespečnost

Pomanjkanje sončne svetlobe

Pretirano izpostavljanje soncu je seveda škodljivo, vendar pa je sončna svetloba nujna za regulacijo hormonov, vključno z melatoninom, ki uravnava našo “notranjo uro” in vzorce spanja. V neki študiji so primerjali uslužbence v pisarnah in ugotovili, da tisti, katerih pisarne imajo okna, v povprečju ponoči spijo 46 minut dlje kot tisti, katerih pisarne oken nimajo. Sončna svetloba je pomembna tudi za sintezo vitamina D in produkcijo serotonina, hormona sreče. Pomanjkanje obojega ima za posledico slabo počutje in porušene vzorce spanja.

Dehidracija

Čeprav je voda brez vsakršnih hranilnih snovi, je ključnega pomena za normalno delovanje organizma in vseh organskih sistemov v našem telesu. Že čisto majhna dehidracija (če denimo telesu primanjkuje 1 % vode) lahko vodi v slabo počutje, pomanjkanje energije, zbranosti in težave s spominom, vse to pa posledično vpliva tudi na kvaliteto spanja. Dan začnite z osvežujočim kozarcem vode z dodatkom limone, nato pa bodite pozorni na to, da vodo pijete ves dan. Priporočena količina je približno liter vode na 25 kg naše teže.

Preskočitev zajtrka

Zajtrk je resnično najpomembnejši obrok dneva, predstavlja namreč tisto, kar je potrebno za zagon našega metabolizma. po jutru se dan pozna, pravi star pregovor, po zajtrku pa tudi! Če ga boste preskočili, vaše telo ne bo dobilo potrebne energije za normalno delovanje in čeprav boste zvečer utrujeni, tudi vaš spanec ne bo tak, kakršen bi moral biti. Četudi boste vso noč spali, se zjutraj utegnete zbuditi nenaspani.


Nepravilna prehrana

Ni pomembno samo, kdaj jeste, marveč tudi, kaj jeste. Če se prehranjujete v veliki meri z enostavnimi ogljikovimi hidrati, kakršni se nahajajo v belem kruhu, testeninah in sladkih prigrizkih, bo nivo sladkorja v vaši krvi nenadoma poskočil in za kratek čas se boste sicer počutili bolje, vendar pa se bo z nenadnim padcem sladkorja poslabšalo tudi vaše počutje, da se boste počutili izmozgane in brez energije, poleg tega se lahko pojavijo glavoboli, pa tudi tveganje za razne bolezni se poveča. Tudi diete z visoko vsebnostjo maščob niso priporočljive, v študiji iz leta 2009 so raziskovalci odkrili povezavo med povečanim vnosom maščob in motnjami spanja. Uživajte raje zmerne količine zdravih maščob, namesto enostavnih pa posegajte raje po kompleksnih ogljikovih hidratih, kakršni so recimo v ajdovi kaši, ješprenju, pa tudi v stročnicah.

Premalo ali preveč gibanja

Gibanje in dobra telesna kondicija sta nujno potrebna za normalno delovanje metabolizma in za zdravo srce. Telovadba doprinese k boljši cirkulaciji krvi in prenosu kisika v vse pomembne organe v našem telesu. V neki raziskavi so znanstveniku ugotovili, da redna telovadba pripomore k izboljšanju vzorcev spanja pri ljudeh, ki trpijo za nespečnostjo. Že 30-minutni sprehod na dan bo izboljšal vašo kondicijo in pripomogel h kvalitetnejšemu spancu.

Tudi preveč gibanja ni priporočljivo, nekateri ljudje mislijo, da več kot se gibljejo, bolje je, z gibanjem pa posledično začno pretiravati. Pretirana vadba lahko prinese vrsto stranskih učinkov, od nenadnih sprememb razpoloženja do nespečnosti ali preveč spanja. Nobena skrajnost ni dobra, zato poslušajte svoje telo.

*****************