Zdravo črevo tudi na počitnicah

V človeškem prebavnem trakut najdemo ogromno koristnih bakterij, ki pomagajo ohranjati zdravo črevo in posledično naše celotno telo. V današnjem času, ko se vse bolj nepravilno prehranjujemo, in smo nenehno pod stresom, pa se hitro zgodi, da se ravnovesje med dobrimi in slabimi bakterijami poruši. K temu pripomorejo tudi antibiotiki, ki nam jih vedno pogosteje predpišejo. Ko je ravnovesje porušeno, pride do bolečin v trebuhu, napihnjenosti, zaprtja ali diareje ter splošne telesne šibkosti, utrujenosti in oslabljenega imunskega sistema.


Diareja
Preprečimo prebavne težave na počitnicah.

Črevesna mikroflora se hitro poruši

Črevesna mikroflora presnavljain razgrajuje hrano, sodeluje pri absorpciji hranil v črevesni steni ter je tudi obramba našega telesa. Črevesna mikroflora sodeluje tudi pri sintezi nekaterih vrst vitaminov, uravnotežena krepi naš imunski sistem in zmanjšuje alergijske reakcije. Na njeno sestavo in ravnovesje vplivajo številni notranji in zunanji dejavniki. Vsaka sprememba v ravnovesju dobrih in slabih bakterij je za naš organizem velik stresni dogodek, ki lahko poruši črevesno mikrofloro. Največ sprememb pa smo deležni ravno poleti, ko se odpravimo na počitnice v tuje kraje in dežele. Nepoznane klimatske razmere, močno in vroče sonce, slabi higienski pogoji, nove vrste hrane in pijače, ki je naše telo ni vajeno, drugačne bakterije, proti katerim telo ni še ni odporno … Torej več kot dovolj razlogov, da se ravno na počitnicah črevesna mikroflora hitro poruši, kar nam lahko pokvari dopust, ki smo ga čakali in se ga veselili celo leto.

Izognimo se težavam

Če je črevesna mikroflora pomešana s koristnimi probiotičnimi kulturami, le-te zagotavljajo ravnotežje med zdravimi in škodljivimi bakterijami ter tako preprečujejo težave in večajo odpornost organizma. Probiotiki so žive kulture mikroorganizmov, ki ugodno vplivajo na zdravje črevesja, saj v črevesni mikroflori zavirajo škodljive bakterije, pomagajo pri uravnavanju delovanja črevesa ter spodbujajo delovanje imunskega sistema. Uživamo jih lahko tudi preventivno, še posebej pa jih priporočajo pred in med potovanji. Uživamo jih lahko s hrano (jogurti), ali v obliki tablet in prehranskih dopolnil.

Če se pojavijo hujše težave

V nekaterih primerih lahko pride tudi do zastrupitve. Kadar se to zgodi, je priporočljiva uporaba aktivnega medicinskega oglja, ki nase veže strupe in pline iz prebavil. Ob driski ali bruhanju lahko hitro pride do dehidracije, zato poskrbite za zadosten vnos neoporečne vode. Poleg vode pa je ključnega pomena tudi rehidracijska sol, ki poskrbi za vnos potrebnih mineralov. Če težave trajajo dalj časa ali pa so močne, morate nujno poiskati zdravniško pomoč.


Kako sami pripravimo rehidracijska sol? Zmešamo naslednje sestavine:

  • liter ustekleničene vode
  • 5 jedilnih žlic sladkorja
  • čajno žličko kuhinjske soli
  • sok dveh pomaranč ali ene grenivke