Či gong za duševno sprostitev in notranje ravnovesje

Či gong spada v eno od vej tradicionalne kitajske medicine, združuje pa duševno sprostitev, razgibavanje telesa in obvladovanje dihanja. To gibanje uravnava delovanje notranjih organov in jih poživlja, kar pozitivno vpliva na celoten organizem.


Tradicionalna kitajska medicina zdravje opredeljuje kot prost pretok energij v organizmu. Zastajanje energijskih pretokov, blokade ali motnje pa vodijo v bolezni. Redna vadba či gonga nam omogoča, da ohranjamo ali ponovno vzpostavimo harmonijo energijskega pretoka in si tako zagotovimo dobro počutje.

Či gong izvajamo na dva načina, in sicer preko notranjega in zunanjega či gonga. Notranji či gong je pri nas najbolje poznan, usmerja pa se v gibanje in ozaveščeno dihanje, notranji či gong pa vzporedno vključuje koncentracijo duha za razvoj duhovne energije.

Či Gong

Obstaja kar pet šol či gonga:


  • Taoistične šole – krepijo in razvijajo telo in duha ter se trudijo, da bi oba harmonično delovala z naravo.
  • Budistične šole – želijo blažiti poželenje in si prizadevajo za vzpostavitev popolne sprostitve.
  • Konfucijske šole – njihova glavna usmeritev je nadzor duha, vzpostavitev notranjega miru, velik poudarek pa namenjajo tudi družbenim vrednotam.
  • Zdravilne šole – zanimajo jih predvsem preventivni in terapevtski vidik či gonga.
  • Šole borilnih veščin – glavni poudarek je na razvijanju duševne in telesne moči, koncentracije, gibljivosti in hitrosti.

Či gong je lahko odlično dopolnilo h konvencionalnemu zdravljenju – pomaga namreč pri povišanem krvnem tlaku, boleznih srca in ožilja, sladkorni bolezni, presnovnih motnjah, kroničnih bolečinah in predmenstrualnem sindromu. Poleg tega či gong predstavlja tudi pot do duhovne rasti. Človek se med vadbo popolnoma sprosti in umiri ter najde svoj notranji mir. Prav slednji je za uspešno soočanje s številnimi življenjskimi izzivi zelo pomemben.

Či gong se priporoča ljudem, ki imajo kakršnekoli težave z zbranostjo in pomnjenjem ali pa jih mučijo težave s spanjem. Ta starodavna veščina spodbudi posameznikovo telesno in duševno odpornost ter mu omogoča, da si lažje opomore po kakršnem koli naporu.

Či gong je primeren za ljudi čisto vseh starosti. Učinkovitost vadbe dosežemo s pravilnimi in nadzorovanimi gibi. Slaba izvedba je prej škodljiva kot koristna. Če se sami lotevate učenja te veščine, si sicer lahko pomagate z različnimi pripomočki, kot so knjige in/ali video material, vendar pa je vseeno bolje, če se udeležite tečaja, kjer se boste seznanili z vsemi gibi. Učitelj vas bo ves čas popravljal in vam pokazal, kateri so tisti gibi, ki so bolj primerni za vaše težave oziroma katerim se velja izogniti.

Kako poteka vadba?

Za vadbo či gonga si oblecite lahka in ohlapna oblačila, ki vas ne smejo ovirati pri gibanju. Oblačila vas ne smejo utesnjevati. Priporočeni so mehki podplati s čim tanjšim podplatom.


Vadbo začnemo z dihalnimi in razteznimi vajami. Sledi niz kratkih gibov ter različne dihalne vaje ter vaje za izboljšanje osredotočenosti in mentalno vizualizacijo.

Či gong je veščina, od katere ima koristi čisto vsak, ne glede na svoje zmožnosti, starost, sistem vrednot ali življenjske situacije. Stres je resnično velika težava sodobnega sveta – či gong nam pomaga, da se umirimo in spet vzpostavimo svoje notranje ravnovesje. Če se boste odločili za udeležbo na tečaju či gonga oziroma na vodeni vadbi te veščine, bodite pozorni, da ta poteka v mirnem okolju, da je pristop učitelja oseben, skupina pa ne prevelika. Tako boste lahko napredovali.