Chia semena za zdravje in vzdržljivost

Chia semena so prehranski hit, ki vladajo policam supermarketov že nekaj let. Jih uživate redno?


Približno tri, štiri leta nazaj smo se spoznali z drobnimi črnimi semeni, ki pa niso samo to. Ko jih postavite v vodo, narastejo in ustvarijo gel. Na prvi pogled je videti kot kakšna kaša. Iz kje izvirajo chia semena? Gre za starodavni predelek iz Južne in Srednje Amerike, a ker so tako bogata z omega tri maščobnimi kislinami, je njihova prodaja zacvetela. Uporabljali so jih že Inki in Maji. Chia v njihovem jeziku pomeni vzdržljivost. Ena žlica teh semen lahko vzdržuje človeka 24 ur.

Chia semena

Mala črna semena vzdržujejo zdravje srca, krvnega tlaka, pomagajo lasem in čistijo kožo. Uživanje chia semen pripomore tudi k izgubi kilogramov, saj povečujejo občutek sitosti, pospešujejo razgradnjo maščob in imajo nizek glikemični indeks. Chia semena vam bodo pomagala, da boste dlje časa siti in da ne boste zaužili preveliko količino hrane, saj žlica semen ustvari precej želatine, ki vam zapolni želodec.

Chia semena za zajtrk

Lahko jih dodate k jutranjim kosmičem z jogurtom, v solato, zmiksano sadje ali le v jogurt. Nekateri jih preprosto popijejo z vodo. Tisti, ki trpijo za celiakijo, jih uporabljajo za nadomestek moke pri pripravi kruha in slaščic. Športniki si jih lahko vmešajo v vodo in jih uporabljajo za hidratacijski nadomestek, saj nastali gel dolgo časa ohranja visok nivo tekočine v telesu.


Za konec smo za vas pripravili izredno zanimiv recept. Za zdravi chia puding sprva 100 gramov chia semen namakamo v pol litra vode. Gelu dodamo malo rozin, 50 gramov surovega kakava, 2 banani in malo cimeta. Vse skupaj damo v mešalnik, zmešamo, natočimo v posodice za puding in postavimo v hladilnik za najmanj eno uro.

Dober tek!